۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

تئاتر بچه‌های مسجد به جریان تئاتر متعهد جانی دوباره می‌بخشد

تئاتر بچه‌های مسجد به جریان تئاتر متعهد جانی دوباره می‌بخشد

کرج - مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد به عنوان جریانی پویا اگر در مسیری درست هدایت شود می‌تواند به تئاتر متعهد جانی دوباره ببخشد.

به گزارش مهر، کوروش زارعی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از حوزه هنری البرز با اشاره به اهمیت جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» اظهار کرد: این جشنواره برای حوزه هنری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به عنوان رویدادی استراتژیک محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: تئاتر بچه‌های مسجد به عنوان جریانی پویا اگر در مسیری درست هدایت شود و شکلی اساسی به خود بگیرد می‌تواند به تئاتر متعهد جانی دوباره ببخشد، در این راستا در سال گذشته توانستیم با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تفاهمنامه‌ای امضا کنیم تا بتوانیم این تئاتر را توسعه دهیم.

انقلاب اسلامی ظرفیت‌های ویژه‌ای را در ایجاد آثار هنری خلق کرده است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت‌های ویژه‌ای را در ایجاد آثار هنری خلق کرده است که در این راستا باید با کشف استعدادهایی تازه و ناب از بین نوجوانان در تقویت هنر متعهد تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر بچه‌های مسجد نباید رها شود علاوه بر آن برای ما تنها آموزش و تربیت تئاتری ملاک نیست و می‌خواهیم اعضای تئاتر بچه‌های مسجد که یک جریان مردمی است پرورش انقلابی و اسلامی داشته باشند و جنبه پرورش هنرمند متعهد از منظر انقلابی آن برای ما بیشتر اهمیت دارد.

زارعی با بیان اینکه سال گذشته ۶۸ متن نمایشی از دو جشنواره تئاترمان و گلدسته‌ها تولید کردیم، گفت: «قاب دوستی» نوشته مهدی فتحی از استان البرز هم یکی از این نمایشنامه‌هاست که در آینده این آثار در یک مجموعه چاپ و به دست مربیان تئاتر مساجد خواهد رسید.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی متذکر شد: تئاتر بچه‌های مسجد به عنوان جشنواره مردمی توانسته است نیروهای جوان بااستعداد را شناسایی و به جامعه هنری معرفی کند که در این زمینه می‌تواند آینده‌سازان تئاتر را پرورش دهد.

البرز سرشار از ظرفیت‌های هنری خاصه در حوزه نمایش است

محمد مهرابی، سرپرست حوزه هنری البرز نیز اظهار کرد: در این استان نیز تئاتر بچه‌های مسجد را به عنوان یکی از رئوس کارهای خود قرار داده‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در این زمینه تلاش‌هایی هم شده است اما می‌دانیم کافی نیست و باید در حوزه آموزش و پرورش استعدادهای نو تلاش بیشتری کنیم، چراکه البرز مملو از ظرفیت‌های هنری به ویژه در حوزه نمایش است.

کد خبر 5077891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha