۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶

شهردار تبریز تاکید کرد؛

ضرورت تحقق مطالبات دولتی شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل عمومی

 ضرورت تحقق مطالبات دولتی شهرداری تبریز در حوزه حمل و نقل عمومی

تبریز- شهردار تبریز بر ضرورت تحقق مطالبات دولتی شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج شهین باهر گفت: دوره فعلی مدیریت شهری تبریز اولین و مهم‌ترین اولویت خود را پروژه قطار شهری قرار داده و در همین راستا در سه سال اخیر، شهرداری تبریز ۲۲ هزارمیلیاردریال به این پروژه تزریق کرده است.

او اضافه کرد: با تزریق این اعتبار، خط یک قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی رسید و در حال حاضر تمام تمرکز ما تکمیل ایستگاه‌ها است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه طبق استاندارد، باید ناوگان اتوبوسرانی تبریز دارای دست کم ۱ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس باشد، افزود: در وضعیت فعلی ما ۶۴۰ دستگاه اتوبوس داریم که عمدتاً عمر آنها هم بالای ۱۲ سال بوده و نیازمند نوسازی است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه سهم دولت در تأمین ناوگان اتوبوسرانی ۸۲.۵ درصد است، گفت: متأسفانه دولت در سال‌های اخیر سهم خود را که قانون مکلف کرده، به بیش‌تر کلانشهرها از جمله تبریز پرداخت نکرده است.

او همچنین یادآور شد: از طرفی دیگر امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان، تولید اتوبوس در داخل کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

او با درخواست از دولت برای پرداخت سهم خود در حوزه حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: اگر نتوانیم ۷۵ درصد ترددهای درون شهری را از طریق حمل و نقل عمومی برقرار کنیم، در آینده با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

شهین باهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: همچنین تأمین بخشی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها بر عهده دولت است که از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی و یارانه بلیط باید این سهم خود را ادا کند که متأسفانه در این حوزه هم شاهد اقدامات مثبتی نیستیم.

کد خبر 5097379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha