۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

هنر می‌تواند به کاهش خشونت در جامعه کمک کند

هنر می‌تواند به کاهش خشونت در جامعه کمک کند

اراک-- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: زبان هنر ماندگار و تأثیرگذار است و تاثیرآن در کاهش جرم و خشونت بر هیچ کس پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالحمید موسوی روز پنجشنبه در آئین رونمایی از بنر فیلم کوتاه «نفی خشونت» در اراک، اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه «نفی خشونت» در استان مرکزی نشان می‌دهد که دستگاه قضائی در برخورد با پدیده جرم و مجرم تنها نیست و دستگاه‌های در حوزه فکر هنر و اندیشه ورود پیدا کرده و برای مقابله با این پدیده یک همبستگی ناگسستنی وجود دارد.

موسوی افزود: مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس اصل ۱۵۶ این قانون به عهده قوه قضائیه است. اما پیشگیری از وقوع جرم و بزه فراقوه‌ای است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: بر این باور هستیم که پیشگیری باید بر اساس علم محوری حرکت کند. و علم و کارشناسی و تجربه در خدمت پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسد و در این راستا بر هیچکس پوشیده نیست که در این رهگذر هیچ زبان و یا گفتار و هیچ شیوه دیگری تاثیرگذارتر از هنر نیست.

موسوی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه «نفی خشونت» قصد دارد از زبان هنر بعد منفی خشونت را نشان دهد البته برگزاری این جشنواره جای تقدیر دارد و باید در برگزاری آن از تمام ظرفیت‌های هنری کشور بهره گرفته شود.

در پایان این نشست از بنر جشنواره فیلم کوتاه کوتاه نفی خشونت رونمایی شد.

کد خبر 5098364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha