۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۹:۰۶

در گفتگو با مهر تاکید شد؛

ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی شاهرود در مجامع علمی/ تحقق جایگاه جهانی

ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی شاهرود در مجامع علمی/ تحقق جایگاه جهانی

شاهرود- رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود بر تحقق جایگاه جهانی این دانشگاه تاکید کرد و از ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی شاهرود در مجامع علمی معتبر به واسطه فعالیت‌های علمی خبر داد.

محمد مهدی فاتح در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه جایگاه جهانی دانشگاه صنعتی شاهرود خوشبختانه با تلاش و کوشش اعضای هیئت علمی، مدیریت دانشگاه و همچنین اساتید محقق شده است، تاکید کرد: خوشبختانه در رتبه بندی، مقالات isi رشد مقالات دانشمندان برتر مقالات پر استناد و دیگر فاکتورها و شاخص‌ها در سطح ایران، آسیا و جهان شاهد رشد خوبی در حوزه دانشگاه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رشد و تحقق رتبه‌های برتر دانشگاه صنعتی شاهرود خوشبختانه باعث شد تا این دانشگاه در سطح کشور به یک برند تبدیل شود، ابراز کرد: در بسیاری از رشته‌ها امروز دانشگاه صنعتی شاهرود در سطح کشور نمونه و مدارج علمی یگانه‌ای دارد.

کسب مدارج علمی

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود از انعقاد ۴۱ قرارداد بزرگ با سازمان‌های ملی و شرکت‌ها برای سال جاری خبر داد و گفت: شاهد افزایش ۲۵ درصدی قرار دادهای دانشگاه نسبت به سال گذشته هستیم و این نشان می‌دهد که دانشگاه توانسته از لحاظ جایگاه‌های علمی به مدارج خوبی دست یافته و به نوعی رفرنس بدل شود.

فاتح با بیان اینکه تحقق هفت میلیارد تومان تفاهم‌نامه همکاری نشان می‌دهد دانشگاه بدون دلیل در زمینه رشد کیفی و علمی اقدامی را صورت نداده است، گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی تایمز در حوزه فناوری و مهندسی با تراز ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهان در جایگاه ششم کشور قرار گرفته که دستاوردی بزرگ برای جوامع دانشگاهی استان سمنان و همچنین مردم شهرستان شاهرود محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود هم‌تراز دانشگاه سمنان است و در علوم پایه نیز در رتبه چهارم قرار دارد، ابراز کرد: ارتقای رتبه جز در سایه کوشش و اهتمام اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شاهرود ممکن نبوده است.

حضور دانشمندان توانمند جهان در شاهرود

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ارتقای دانشگاه را فرصتی برای ارتقای تولیدات علمی و کمک به صنایع در راستای تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز یکی از افتخارات دانشگاه توان علمی اساتید و متخصصان دانشگاه است که مدارج علمی را در ایران و جهان طی کرده‌اند.

فاتح با بیان اینکه ۱۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود در زمره دانشمندان دو درصد جهان هستند، تاکید کرد: این نشان می‌دهد که شاهرود دارای چه ظرفیت عظیم علمی و استراتژیکی در زمینه‌های فناوری و دانش دارد.

کد خبر 5098887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha