۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

آموزش و پرورش پویا باید دانش‌آموز خلاق تربیت کند

 آموزش و پرورش پویا باید دانش‌آموز خلاق تربیت کند

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: آموزش و پرورش پویا و خلاق که در سند تحول بنیادین ترسیم شده است، باید دانش‌آموز خلاق، کنجکاو و پرسشگر تربیت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی ظهر شنبه در آئین تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده استان و آئین رونمایی از آثار و تألیفات فرهنگیان اظهار کرد: اگر قرار باشد از پژوهش، تحقیق، پرسشگری و خلاقیت صحبت کنیم، سرچشمه و منبع این موارد به دانشگاه فرهنگیان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه اگر در مدارس معلم پژوهنده نداشته باشیم، صحبت از دانش‌آموز پرسشگر بی‌فایده است، بیان کرد: همچنین به تبع آن اگر دانش‌آموزان ما پرسشگر و خلاق نباشند، جامعه پرسشگر و خلاق نخواهیم داشت.

آینه تمام‌نمای آینده هر جامعه متصور در سیمای جوانان و نوجوانان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه آینه تمام‌نمای آینده هر جامعه متصور در سیمای جوانان و نوجوانان است، تصریح کرد: سیمای پژوهشی و تحقیق آموزش و پرورش امروز کشور را باید در سیمای دانشجومعلمانِ دانشگاه فرهنگیان ببینیم.

وی ادامه داد: اگر دانشجو معلمان ما در این چهار سال اهل تحقیق، پژوهش، کنجکاوی، خلاقیت، پرسشگری، نوآوری و ابتکار بودند در هفته پژوهش و در هفته‌های پژوهش در سال‌های بعد می‌توانیم، بگوییم که سنگ بنا و مبدأ خوبی را برای شروع فعالیت‌ها آغاز می‌کنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: به معنای واقعی آموزش و پرورش پویا و خلاق که در سند تحول بنیادین ترسیم شده است، باید دانش‌آموز خلاق، کنجکاو و پرسشگر تربیت کند اما بدون تعارف فاصله ما با تربیت آن دانش‌آموز پویا بسیار است.

وی بیان کرد: حضرت علی در رابطه با اهمیت علم می‌فرمایند؛ دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و هر که آن را از دست بدهد بر او یورش برند به عبارتی هر کس بهره‌ای از علم نداشته باشد، یک دست قدرتمند بالای سر او خواهد آمد.

اقدامات خوبی در آموزش و پرورش در زمینه‌های علمی و پژوهشی انجام شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه ما با این جمله نورانی حضرت امیر (ع) فاصله داریم، گفت: اقدامات خوبی در آموزش و پرورش در زمینه‌های علمی و پژوهشی انجام شده اما هنوز در عمومیت تحقیق خیلی فاصله داریم. چراکه لازمه اقتدار علمی کشور، توسعه علمی است و ما با این مهم فاصله داریم و به عنوان دست قدرتمندی که در خیلی جاها سایه‌افکنی می‌کند، نیستیم.

قاسمی در پایان ضمن تبریک به دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده برتر این استان البرز متذکر شد: سرمایه، امید، آینده و فلسفه وجودی ما دانش‌آموزان هستند به جامعه فرهنگیان استان تبریک میگویم، امیدواریم مانند گذشته بدرخشید تا مسیر پژوهش دانش‌آموزان تا دانشگاه ادامه پیدا کند.

کد خبر 5099561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha