۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲

در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

تذکر فراهانی به شهرداری به دلیل بی توجهی در حفاظت از پارک پردیسان

تذکر فراهانی به شهرداری به دلیل بی توجهی در حفاظت از پارک پردیسان

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بی توجهی شهرداری و سازمان محیط زیست، منجر به شرایط نامطلوب پارک پردیسان و انباشت زباله ها در این فضا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور با اشاره به وضعیت پارک پردیسان تهران گفت: پارک پردیسان مشهور ترین پارک طبیعت ایران و از سرمایه‌های طبیعی و زیستی شهر تهران است که پذیرای همشهریان برای گذران اوقات فراغت و تفرج است. برهمین اساس می‌بایست از خدمات و زیرساخت‌هایی در شأن شهروندان معزز تهرانی برخوردار باشد و اداره آن الگویی برای اداره پارک‌های طبیعت و مناطق زیست محیطی کشور باشد.

وی افزود: متأسفانه طی چند روز گذشته شاهد انتشار تصاویری از انباشت زباله و فقدان توجه به نظافت و پاکیزگی پارک پردیسان به ویژه در محدوده شرقی این پارک در رسانه‌های اجتماعی هستیم. تصاویری که حکایت از بدعهدی و بی توجهی ما در صیانت و حفاظت از محیط زیست آن هم در چند قدمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور دارد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تاکید کرد: بر همین اساس و با عنایت به لزوم توجه به صیانت از سرمایه‌های طبیعی و زیستی در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به نگهداشت و پاکیزگی پارک پردیسان» به سازمان محیط زیست کشور تذکر می‌دهم. لازم است معاونت محترم خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درچارچوب تفاهم نامه منعقد شده با سازمان حفاظت محیط زیست، تدابیر لازم برای بهبود نگهداشت و ارتقا نظافت و پاکیزگی این پارک را اجرایی کند تا دوباره شاهد چنین صحنه‌هایی که علتش را می‌توان در بخشی نگری، بی توجهی به سرمایه‌های زیستی و طبیعی شهر و کم کاری دانست، نباشیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، مؤثر و هماهنگ سازمان محیط زیست و شهرداری تهران شاهد حضور و بهره مندی ایمن و امن شهروندان معزز تهرانی از بوستانها، پارک‌ها به ویژه پارک پردیسان باشیم.

کد خبر 5100100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      کلا هر قسمت از شهرداری که زیر نظر معاونت خدمات شهری هست بسیار افتضاح و بد است