۷ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳

دارنده مدال برنز المپیک:

بهتر بود آزادکاران بیشتری به صربستان اعزام می‌شدند

 بهتر بود آزادکاران بیشتری به صربستان اعزام می‌شدند

دارنده مدال برنز کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن معتقد است بهتر بود یک تیم کامل و یا نفرات بیشتری در جام جهانی ۲۰۲۰ صربستان به میدان می‌رفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، اواسط ماه گذشته بود که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد تصمیم گرفت، رحمان عموزاد و امیر محمد یزدانی را به عنوان نمایندگان اوزان ۵۷ و ۶۵ کشتی آزاد ایران به جام جهانی ۲۰۲۰ صربستان اعزام کند، اما پس از چند روز اعلام شد یزدانی به دلیل تست مثبت کرونا شرایط حضور در رقابتهای جهانی را ندارد. به همین دلیل رحمان عموزاد تنها ملی پوش ایران بود که به همراه عباس حاج کناری مربی تیم ملی کشتی آزاد راهی صربستان شد. ثمره این اعزام نیز در نهایت یک مدال برنز و کارنامه قابل قبول برای عموزاد بود که جانانه جنگید و نشان داد انگیزه بالایی برای تثبیت جایگاهش در وزن ۵۷ کیلوگرم دارد.

اما اعزام تنها یک ملی پوش به رقابتهای جام جهانی صربستان در حالی که چندی قبل از این پیکارها، شاهد برگزاری رقابتهای انتخابی در اوزان دهگانه بودیم، باعث ابهام و حتی انتقاد برخی از اهالی کشتی شد.

یکی از همین منتقدان، احسان لشگری ملی پوشان اسبق کشتی آزاد ایران بود که مدتی است در زادگاهش یعنی شهر قزوین مشغول مربیگری و سازندگی در کشتی است.

وی که افتخارات پر تعدادی از جمله مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن و برنز رقابتهای جهانی ۲۰۱۳ بودابست را در کارنامه دارد با حضور در یک گفتگوی تلویزیونی با انتقاد از این موضوع گفت: «اگر قرار بود یک یا دو نفر را به جام جهانی بفرستیم، اصلاً چرا انتخابی برگزار شد؟ آن زمان هم مشخص بود که به هر شکل مسابقه‌ای در صربستان برگزار می‌شود که همه دیدم از رقابتهای جهانی به جام جهانی تغییر کرد. پس ما می‌توانستیم نفراتی مثل امین طاهری یا امیرحسین زارع را هم اعزام کنیم.»

لشگری افزود: «احساس می‌کنم نخواستیم لیگ ما شکلش تغییر کند و بچه‌ها را به جام جهانی نفرستادیم. درحالیکه هم کشتی گیر و هم مربی باید میدان ببینند. مربی هم مدت طولانی از مسابقه رسمی دور باشد، مثل کشتی گیر استرس می‌گیرد. درحالیکه مسابقه دیگری تا گزینشی المپیک نداریم، به نظرم خوب بود بچه‌ها با تعداد بیشتری در صربستان کشتی می‌گرفتند و برد و باختش اصلاً مهم نبود. البته من از فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم که لیگ را در این شرایط کرونا برگزار کردند و از نظر مالی به کشتی کمک شد، ولی چون بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، می‌شد زمان آن را جلو و عقب می‌کردند تا بچه‌ها در صربستان کشتی بگیرند.»

کد خبر 5105665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha