۷ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

توزیع تخم نوغان در زنجان ۱۵۰ جعبه افزایش یافت

توزیع تخم نوغان در زنجان ۱۵۰ جعبه افزایش یافت

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، از افزایش توزیع حدود ۱۵۰ جعبه‌ای تخم نوغان و افزایش تولید حدود ۲.۵ تنی پیله تر درزنجان طی سال گذشته خبر داد.

جوادتاراسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بانوان روستایی استقبال بسیار خوبی از نوغان داری دارند، گفت: کشاورزان طارمی در این بخش بسیار فعال هستند.

وی از افزایش توزیع حدود ۱۵۰ جعبه‌ای تخم نوغان و افزایش تولید حدود ۲.۵ تنی پیله تر در سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به توسعه نوغان داری برنامه ریزی لازم را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد بسیار مؤثر است.

تاراسی تاکید کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی و انتقال یافته‌های جدید در صنعت نوغان داری در بین زنان روستایی از اهداف طرح توسعه نوغان‌داری ویژه زنان روستایی در زنجان است.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته در زنجان بیش از یک‌هزار و ۵۶۰ کیلو گرم پیله تر ابریشم با تلاش بانوان روستایی تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: تولیدات نوغانداران طارم برای تولید نخ از پیله به رشت و مازندران ارسال می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه این سازمان نسبت به توسعه نوغان داری در شهرستان طارم برنامه ریزی خوبی را دارد، تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال مؤثر است.

کد خبر 5105827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha