۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰

استاندار سمنان:

سند توسعه ۷۰ درصد روستاهای استان سمنان تدوین شد

سند توسعه ۷۰ درصد روستاهای استان سمنان تدوین شد

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه ۷۰ درصد روستاهای استان هم اکنون سند توسعه دارند، گفت: تا پایان دولت مابقی روستاهای استان نیز دارای سند توسعه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا آشناگر ظهر دوشنبه در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان به میزبانی استانداری از تدوین سند توسعه روستایی برای ۷۰ درصد روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: کار تدوین سند توسعه برای مابقی روستاها نیز تا پایان عمر دولت دوازدهم به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تدوین سند توسعه اقدامی ماندگار در راستای توسعه روستاها است، افزود: تخصیص اعتبارات و توسعه روستاها که می‌تواند به افزایش ماندگاری جمعیت روستایی منجر شود، یکی از محورهای اصلی سند توسعه روستایی استان است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سند توسعه روستاها مزیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی به خصوص گردشگری دیده شده است، تاکید داشت: در کنار توسعه اقتصادی سعی شده تا توسعه فرهنگی را نیز در روستاها به صورت هم ردیف داشته باشیم.

آشناگر اشتغال‌زایی و نگه داشت جمعیت روستایی را از دیگر محورهای توسعه روستایی استان سمنان اعلام کرد و گفت: تکیه بر ظرفیت‌های روستا یکی از ارکان اصلی اسناد توسعه روستایی است که در سطح استان با همت مسئولان و تلاش دهیاران انجام شده است.

وی با بیان اینکه سه روستای بدون بیکار در سطح استان سمنان وجود دارد، بیان داشت: تلاش داریم تا پایان عمر دولت دوازدهم این روستاها با ۱۵ عدد برسند که در این مسیر ارتقای اعتبارات و تسهیلات روستایی یکی از اقدامات انجام شده است.

کد خبر 5113920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha