۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۵۶

دبیر ستاد امر به معروف گیلان:

شوراهای حل اختلاف تخصصی در گیلان تشکیل شود

شوراهای حل اختلاف تخصصی در گیلان تشکیل شود

رشت- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گفت: شوراهای حل اختلاف تخصصی در استان گیلان به ویژه در حوزه رسانه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سجاد سرافراز عصر شنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ستاد امر به معروف برای گسترش صلح و سازش در دعاوی کیفری و حقوقی تلاش می‌کند و صلح و سازش سفارش انبیا الهی به مؤمنان یکی از مهمترین معروفات است.

وی با تاکید بر اینکه ۴۶ گروه جهادی استان گیلان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ثبت شده و دارای مجوز فعالیت است، افزود: معتقدیم اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تبیین و گسترش یابد بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقدام قوه قضائیه در اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف پس از دوره آزمایشی و ارائه لایحه اصلاحیه به دولت و مجلس شورای اسلامی، گفت: در لایحه جدید شاهد توجه ویژه به رویکرد صلح و سازش شورای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت معتمدان محلی هستیم.

سرافراز با اشاره به تشکیل ۷۲ شورای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی و ۱۶ ستاد شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر در استان گیلان، تصریح کرد: به زودی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جدیدالتاسیس خمام نیز تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دوره جدید با جوانگرایی به دنبال استفاده از ظرفیت جوانان انقلاب برای بسط و گسترش این فریضه الهی است، گفت: گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف ۱۶ گانه ورود جدی داشته و اولویتشان امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و پیگیری پرونده‌های ویژه عام المنفعه برای دفاع از حقوق مردم است.

کد خبر 5118005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha