۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵

در آستانه دهه فجر؛

میشل ستبون انقلاب را مرور می‌کند/ روایت خبرنگار آرژانتینی از مردم

میشل ستبون انقلاب را مرور می‌کند/ روایت خبرنگار آرژانتینی از مردم

شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی برنامه ها و مستندهای مختلفی را برای گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شبکه هیسپان تی وی مستند تولیدی «یک آرژانتینی در تهران» را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است که در آن سباستین سالگادو خبرنگار آرژانتینی، با سفر به ایران در ایام دهه فجر، به روایت حال و هوای این روزهای مردم ایران برای مخاطبان اسپانیایی زبان می پردازد.

این خبرنگار با سفر به اماکن عمومی مختلف اعم از بازارها، پارک ها، موزه ها و... به بسیاری از سوالات پیرامون این انقلاب و آنچه از مردم ایران در رسانه های غربی در اذهان مخاطبان ترسیم شده، پاسخ می دهد.

مستند «یک آرژانتینی در تهران» محصول سال ۲۰۱۷ شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی است.

مستند دیگری که در ایام دهه فجر روی آنتن می رود، «از ایفل تا آزادی» به کارگردانی اسلام فتحی است. این مستند محصول سال ۲۰۲۰ شبکه پرس تی وی است که با هدف مرور اتفاقات و حوادث انقلاب اسلامی ایران از نگاه میشل ستبون عکاس فرانسوی تولید شده است.

در مستند «از ایفل تا آزادی» مخاطبان با این عکاس فرانسوی که حدود ۳۰ هزار عکس را از ابتدای تحولات انقلاب اسلامی در شهرهای تهران و قم و حتی کردستان ثبت کرده است، آشنا خواهند شد و به پای خاطرات وی از همراهی امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو فرانسه تا هنگام ورود به ایران در بهمن ۵۷ می نشینند.

میشل ستبون تقریبا در تمامی لحظه های مرتبط با قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و عکس های ماندگاری را از مبارزات مردمی، دیدار امام (ره) با مردم در نوفل لوشاتو، هواپیمای حامل امام (ره) در هنگام بازگشت به ایران، سخنرانی ایشان در بهشت زهرا(س) و مدرسه علوی و همچنین مراسم استقبال مردم از رهبر کشورشان را ثبت کرده است.

برنامه «سینمای ایران» هیسپان تی وی نیز برای این ایام، فیلم سینمایی «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی را انتخاب کرده است. فیلمی که وقایع درونی سازمان تروریستی مجاهدین خلق پیش از انقلاب و در سال ۵۷ را روایت می کند.

اسوالدو کانالز مجری برنامه «سینمای ایران» در این قسمت با نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم «سیانور» و همچنین یکی از اعضای سابق سازمان تروریستی مجاهدین خلق گفتگو خواهد کرد.

برنامه های هفتگی این شبکه همانند «ایران امروز»، «فراسکو»، «در جست‌وجوی حقیقت»، «چرایی خبر» و «ده دقیقه» نیز ضمن مروری به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، به واکاوی حوادث پیرامون دهه فجر انقلاب، اعتراض های مردمی و مبارزات آنها علیه طاغوت و نقش تاثیرگذار امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی می پردازند.

هیسپان تی وی همچنین کلیپ هایی ویژه انقلاب و آیتم های ۲ دقیقه‌ای با همین محور را روی آنتن می برد و مخاطبان اسپانیایی زبان در سراسر جهان را با این انقلاب شکوهمند آشنا می کند.

کد خبر 5135404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha