۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۴

رئیس اتاق تعاون آذربایجان‌غربی:

پیله‌وران در شرایط تحریم به کشور کمک کردند/فعالیت۶۷۵۹ تعاونی

پیله‌وران در شرایط تحریم به کشور کمک کردند/فعالیت۶۷۵۹ تعاونی

ارومیه – رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی با اشاره به نقش مهم پیله وران در کمک اقتصادی به کشور در شرایط تحریم گفت: پیله وران از طریق بازارچه های مرزی کمک زیادی در شرایط تحریم کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، باقر خلیلی بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بین اینکه با بیان اینکه آموزش پیله وران از بهمن ماه ۱۳۹۸ در دستور کار اتاق تعاون آذربایجان‌غربی قرار گرفته است، گفت: امسال ۲۱۷ دوره آموزشی برای پیله وران در قالب ۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای پنج هزار و ۸۴۸ نفر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آموزش پیله‌وران و مرز نشینان بر عهده اتاق تعاون قرار گرفته است، افزود: تعاونی‌ها می‌توانند نقش اثرگذاری در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشند و تسهیلات سهل و کم سود در اختیار شرکت‌ها قرار دهند.

خلیلی با بیان اینکه شهرستان‌های پلدشت، سلماس و چالدران بیشترین دوره آموزشی را برگزار کرده‌اند، ادامه داد: طی برنامه ریزی انجام شده، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری برای هفت هزار دوره آموزشی پیله وری برگزار شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون شش هزار و ۷۵۹ تعاونی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، عنوان کرد: متأسفانه یک هزار و ۳۰۸ تعاونی در آذربایجان‌غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی با اشاره به اینکه میزان اشتغال ایجاد شده در مجموع این تعاونی‌ها ۹۰ هزار و ۱۷ نفر است، ادامه داد: وزارت صمت تحت سیطره بانک مرکزی قرار گرفته و بدترین فشارها را به تعاونی‌ها وارد می‌کند، با تلاش تعاونی‌ها، مردم روی پای خود ایستاده‌اند و فشار اقتصادی از دولت کاسته می‌شود.

خلیلی از برگزاری ۵ نمایشگاه در داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: دو نمایشگاه بازرگانی در خارج کشور و سه نمایشگاه در داخل کشور در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، همچنین تلاش می‌کنیم تا نمایشگاهی برای راه و ساختمان در منطقه آزاد شده در قره‌باغ برپا کنیم.

کد خبر 5138525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha