۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

پارلمان دانش‌آموزی زبان گویای نسل جوان و نوجوان است

پارلمان دانش‌آموزی زبان گویای نسل جوان و نوجوان است

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت:پارلمان دانش‌آموزی زبان گویای نسل جوان و نوجوان است و توجه به این موضوع، رسالتی مهم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی اظهار کرد: مجلس دانش آموزی امروز ما سیمای آینده مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران و انقلاب آینده است و آموزش و پرورش امروز ما سیمای جامعه آینده ماست.

وی با بیان اینکه اگر امروز مجلس دانش آموزی ما خلاق، پویا، کارشناسی، با احساس مسئولیت، جدی و پرکار باشد می‌تواند مطالبه گری کند، تصریح کرد: بنابراین سیمای آینده مجلس جمهوری اسلامی هم همین خواهد بود اما اگر مجلس دانش آموزی ما سوری و ظاهری بود، مطمئناً مجلس هم به همین شکل خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره اهمیت مجلس شورای اسلامی و مجلس دانش‌آموزی برای تأمین مسئولیت پذیری، تربیت سیاسی و تربیت اجتماعی، خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان این مسئله را جدی نگیرند و خود را باور نداشته باشند، حرف‌های احساسی بزنند و خیلی مطالعه نداشته باشند در واقع مجلس دانش آموزی با کیفیتی نخواهد بود.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: برای اینکه یک مجلس دانش آموزی خوب داشته باشیم باید آگاه، اهل مطالعه، تحقیق و پژوهش باشید چرا که افراد آگاه می‌توانند تصمیمات خوبی بگیرند تا زمانی که نتوانید تحقیق و مطالعه کنید نمی‌توانید حرف دقیق یا کارشناسی بزنید.

قاسمی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی آینده دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: این مجلس مطالبه‌گر است و مشکلات و مسائل دانش‌آموزان را منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی باید مدبر باشد، ادامه داد: یعنی فعالیت علمی، عالمانه و کارشناسی انجام دهد، در مجلس شورای اسلامی باید از سخن بیهوده پرهیز شود و عواقب حرف خود را بسنجید و بدانید که این حرف در جامعه بین‌المللی ما چه اثر مثبت و منفی خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: اگر دانش آموزان خودشان را باور داشته باشند، یقیناً مسئولین هم مسئولیت امور را به آنها خواهند سپرد خودتان را به درستی بشناسید و بدانید که عیار شما چقدر است.

‌مجلس دانش‌آموزی تمرین کرد مردم‌سالاری دینی است

وی تصریح کرد: فلسفه بحث مجلس دانش آموزی و مجلس شورای اسلامی پارلمان دانش آموزی این است که به معنای واقعی در همین دوران دانش آموزی تمرین مردم‌سالاری دینی داشته باشیم، چرا که مردم ولی نعمتان ما هستند.

قاسمی با بیان اینکه پارلمان دانش آموزی باید زبان گویای دانش آموزان باشد، خاطر نشان کرد: پارلمان باید زبان گویای نسل جوان، نوجوان و آینده این جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه به گفته وزیر آموزش و پرورش استان البرز در تمام شاخصه‌های کیفی سر آمد است، گفت: شما دانش آموزان در تمامی شاخص‌ها می‌توانید در استان برتر باشید باید قدر و ارزش این جایگاه را بدانید و سعی کنید که بیش از پیش در استان بدرخشید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: دانش آموزان سرمایه‌های واقعی کشور، نظام و آینده جامعه هستند و آینده جامعه ما در گرو درخشش آنها است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید در تحصیل و تهذیب کوشا باشند، متذکر شد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به روح و رویکرد جوانان و نوجوانان پرداخته‌اند و این امر وظیفه و مسئولیت دانش آموزان و به خصوص مجلس دانش آموزی را سنگین‌تر می‌کند.

کد خبر 5152344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha