۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان خبر داد؛

لایروبی ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در سطح گیلان

لایروبی ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در سطح گیلان

رشت- مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به هدفگذاری برای لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه های استان، گفت: تاکنون ۲۳۰ کیلومتر لایروبی در گیلان انجام شده است.

وحید خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شرایط خاص آب و هوایی استان گیلان منجر به رویش سریع علف‌های هرز در رودخانه‌ها و انهار می‌شود، اظهار کرد: همچنین وقوع سیلاب‌های متعدد در طول سال باعث رسوب گذاری انهار و رودخانه‌ها می‌شود لذا هر ساله برای آماده سازی انتقال آب به مزارع تحت پوشش، نیاز به لایروبی امری ضروری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان افزود: شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از اوایل بهمن ماه امسال با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال، اقدام به برنامه ریزی جهت لایروبی حدود به ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در سطح استان گیلان کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون لایروبی بیش از ۲۳۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار به اتمام رسیده و امیدواریم تا قبل از شروع فصل آبیاری مابقی نیز به اتمام برسد.

خرمی با اشاره به اینکه از کشاورزان باید برای لایروبی انهار بین مزارع اقدام کنند، ادامه داد: این امر باعث تسهیل در انتقال آب به مزارع و کاهش مصرف در آبیاری می‌شود.

کد خبر 5168337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha