۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴

مدیر آموزش و پرورش آستارا خبر داد؛

رفع معضل کمبود کلاس درس در بخش لوندویل آستارا با همکاری خیران

رفع معضل کمبود کلاس درس در بخش لوندویل آستارا با همکاری خیران

آستارا- مدیر آموزش و پرورش آستارا به کمبود کلاس در بخش لوندویل این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال آینده در محیط برخی مدارس بخش لوندویل، با همکاری خیران کلاس درس ساخته می شود.

سید سجاد موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال ۱۶۳ دانش آموزان آستارایی با قبولی در کنکور به دانشگاه‌ها وارد شدند، اظهار کرد: باید بستر کلاس‌های تقویتی و برنامه دانش آموزان برای موفقیت در کنکور، بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ مربی نهضت در شهرستان مرزی بندر آستارا، گفت: در سال جاری ۲۲۰ سوادآموز در دوره فرد به فرد معادل سوم ابتدایی و ۵۸۰ سوادآموز در دوره تحکیم سواد معادل چهارم ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

موسوی، گفت: ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه شهرستان آستارا مشغول به تحصیل هستند و به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تحصیل آنها به صورت مجازی و در شبکه آموزشی شاد صورت می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۶۵ مدرسه با ۵۲۰ کلاس درس در این شهرستان مرزنشین شمال کشور ساخته شده که ۲۲ مورد آن در بخش لوندویل، ۲۲ فضای آموزشی در بخش مرکزی و ۲۱ آموزشگاه نیز در شهر آستارا بوده است.

وی، ادامه داد: ۹۰ درصد طرح‌های آموزشی در این شهرستان مرزی استان گیلان از سال ۸۳ آغاز شده است و ساخت مدرسه ۹ کلاسه روستای سیبلی، سه کلاسه روستای خان حیاطی، سالن ورزشی مدرسه لطف الهی و کارگاه فنی هنرستان شهید حاجی عباسی از طرح‌های در دست اجرای آموزش و پرورش این شهرستان است.

موسوی، ادامه داد: برای ساخت مرکز رفاهی و آموزشی فرهنگیان، زمینی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در حوالی پارک ساحلی خیابان شریعتی تعیین شده و ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه نیاز است، اما اعتبار اختصاص نیافته و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در اجرای آن دعوت می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش آستارا از معلمان این شهرستان مرزی خواست، آموزش در شبکه شاد را جدی بگیرند و با توجه به غیرقانونی بودن استفاده از پیام رسان های خارجی برای آموزش، محتواهای الکترونیکی را مطابق با سر فصل کتب درسی در کلاس‌های مجازی بارگذاری کنند.

کد خبر 5170074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha