۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۴۸

رئیس هیئت فوتبال اردبیل:

آکادمی استعدادیابی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

آکادمی استعدادیابی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل - رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل گفت: با رایزنی تیمی از کشور آلمان قرار است آکادمی استعدادیابی در اردبیل راه‌اندازی شده و این کار با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد نوتاش بعد از ظهر دوشنبه در نشست رؤسای هیئت‌های شهرستان‌ها و مسئولان کمیته هیئت فوتبال استان اردبیل اظهار کرد: در رایزنی با چند تیم داخلی و همچنین تیمی از کشور آلمان در تلاش هستیم تا سه مورد آکادمی برای استعدادیابی در رده‌های پایه در سال آینده در استان اردبیل راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا مدیریت این آکادمی‌ها به هیئت‌های شهرستان‌ها واگذار شود تا در بخش استعدادیابی و استفاده از ظرفیت ۲۰ تا ۳۰ مربی رده‌های پایه بتوانیم شرایط مناسبی را در تحول فوتبال استان رقم بزنیم.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل گفت: در رایزنی با مالک تراکتور مقرر شد تا تیم فوتبال بانوان استان اردبیل با حمایت این باشگاه وارد مسابقات لیگ کشوری شوند که البته به دلیل فقدان امکانات و استادیوم اختصاص بانوان، در تلاش هستیم تا این تیم را در لیگ فوتسال راهی مسابقات کنیم.

نوتاش با قدردانی از تلاش یک ساله رؤسای هیئت‌های فوتبال شهرستان‌ها و همچنین اقدامات مؤثر برخی از هیئت‌ها در رونق فوتبال در شهرستان‌های مختلف افزود: باید در همه شهرستان‌ها با تلاش رؤسای هیئت‌ها مسابقات در سطح باشگاهی برگزار شود تا تیم‌های منتخب شهرستان‌ها راهی مسابقات استانی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند استان اردبیل تیم شاخصی در لیگ‌های کشوری ندارد اما فعالیت رؤسای هیئت‌ها بسیار مناسب است و با فروکش کردن بیماری کرونا در سال آینده این فعالیت‌ها حرفه‌ای‌تر و قوی‌تر دنبال خواهد شد.

نوتاش اضافه کرد: رؤسای هیئت‌ها در سال آینده باید با حساسیت بیشتر مسابقات شهرستانی را حتی با دو سه تیم مدیریت کرده و به رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان اهتمامی جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: هم در بخش فوتبال و هم فوتسال از هیئت‌های شهرستان‌ها انتظار می‌رود تا مسابقات مناسبی را در شهرستان‌ها برگزار کنند و تیم منتخب خود را راهی مسابقات استانی کنند.

نوتاش در ادامه خواستار تکمیل ساختار هیئت فوتبال در شهرستان‌ها با حضور جوانان و پیشکسوتان شد و اظهار کرد: از کمیته داوران و آموزش خواسته‌ایم تا برای هر شهرستان دوره‌های آموزشی را برای داوران و مربیان برگزار کرده و با یک تقویم مناسب مسابقات، شرایط مطلوبی را برای ایجاد انگیزه و رغبت در جوانان به وجود آورند.

از نقد سازنده استقبال می‌کنیم

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: نباید از نقدی که در فضای رسانه‌ای از فوتبال استان انجام می‌شود، برنجیم بلکه این نقدها می‌تواند ما را در رفع کمبودها و نقص‌ها بیش از گذشته کمک کند.

وی گفت: بنده خود از نقد دلسوزانه اصحاب رسانه استقبال می‌کنم و به هیچ وجه دنبال پاسخ دادن به نقدهای مغرضانه نیستم و بر این باورم که نقدهای درست و صحیح می‌تواند راه سازندگی ما را هموارتر کند.

نوتاش افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی که هیئت فوتبال استان در بخش‌های مختلف انجام خواهد داد زمینه حرکت رو به جلو را در سال آینده شاهد باشیم.

کد خبر 5170524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha