۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۹

معاون دانشگاه مطرح کرد؛

توسعه فضای فیزیکی پژوهش و فناوری دانشگاه شریف

توسعه فضای فیزیکی پژوهش و فناوری دانشگاه شریف

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شریف گفت: در سال ۹۹، دانشگاه موفق شد با جذب اعتبارات بزرگی، نسبت به توسعه فضای فیزیکی پژوهش و فناوری دانشگاه شامل ساخت مجتمع نوآوری و فناوری اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در یادداشتی ضمن تبریک سال نو گفت؛ سالی که گذشت از جهات مختلف سال سختی بود. از یک طرف با همه‌گیری کرونا و نیمه تعطیل بودن برخی فعالیت‌ها به دلیل عدم حضور دانشجویان و محققین در سطح دانشگاه و از سوی دیگر با محدودیت‌ها و فشارهای مالی ناشی از تنگناهای بودجه‌ای دولت و سازمان‌ها مواجه بودیم. با این وجود، تلاش همه جانبه اعضای خانواده دانشگاه اعم از اساتید، کارمندان، فناوران و دانشجویان دست بدست هم داد تا به لطف الهی عملکرد خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه رقم زده شود.

خوشبختانه آمار موجود از تعداد و کیفیت برون دادهای پژوهشی، تعداد اعضای هیأت علمی که به افتخاراتی نظیر قرار گرفتن در فهرست ۱% دانشمندان پر استناد دنیا و یا جز سرآمدان علمی دست یافته‌اند، حجم قراردادهای ارتباط با صنعت، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی، تعداد پژوهشگران پسادکتری و غیره همگی از رشد مناسبی در این حوزه‌ها حکایت می‌کنند.

همچنین در سالی که گذشت، دانشگاه موفق شد با جذب اعتبارات بزرگی از بیرون دانشگاه، نسبت به توسعه فضای فیزیکی پژوهش و فناوری دانشگاه شامل ساخت مجتمع نوآوری و فناوری در طبقات فوقانی ساختمان جدید هوافضا و نیز ساخت فاز سوم مجتمع خدمات فناوری دست یابد و در حوزه تأمین زیر ساخت‌ها نیز فعالیت‌های مهمی نظیر توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، اتاق تمیز مرکزی دانشگاه، ارتقای خدمات پردازش سریع، تأمین زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و توسعه امکانات کتابخانه مرکزی انجام شده است.

سال آینده اما، آخرین سال قرن است. قرنی که به احتمال زیاد، تفاوت سطح علم و فناوری قابل دسترس در اول و آخر آن در بین قرون تاریخ یگانه باشد. بشر این پیشرفت را مرهون پژوهش و توسعه فناوری است و ما هم در دانشگاه صنعتی شریف باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی مناسب هم حسن ختامی درخور دستاوردهای قرن چهاردهم تدارک ببینیم و هم برای اتفاقات شکوهمند قرن پانزدهم ریل‌گذاری کنیم. روح دانشگاه دانستن است و باید بتواند در جامعه اثر بگذارد. تبدیل دانستن به توانستن، روح حاکم بر برنامه‌های ماست.

برای خانواده بزرگ "شریف"، آرزوی سالی همراه با سلامتی و مملو از بهروزی و موفقیت آرزومندم.

کد خبر 5173935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha