۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۴۱

فرماندار اشتهارد مطرح کرد؛

کرونای جهش‌یافته مهمان ناخوانده البرزی‌ها

کرونای جهش‌یافته مهمان ناخوانده البرزی‌ها

اشتهارد - فرماندار اشتهارد گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا البرز به یکی از استان‌های میزبان کرونای جهش‌یافته تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیبک عصر شنبه پس از جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، البرز به یکی از استان‌های میزبان کرونای جهش‌یافته تبدیل شده است.

وی بیان کرد: با وجود همه هشدارهای مراجع ذی‌ربط، ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت مبنی بر پرهیز از سفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برخی هم‌استانی‌ها و شهروندان اشتهارد با سفرهای نوروزی و تردد در شهرها و استان‌های آلوده و همچنین عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با بازگشت به شهرهای محل سکونت خود، شیوع موج چهارم و جهش نگران‌کننده ویروس کرونا را در استان رقم زدند.

فرماندار اشتهارد تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های مرکز بهداشت شهرستان پس از مدت‌های مدید و تلاش پرسنل بهداشت و درمان، تیم‌های امدادی و … در کنترل شیوع این ویروس، یک نفر فوتی و ۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا در یکی دو روز قبل، موجب شد تا وضعیت این شهرستان نیز که تاکنون شرایط آرامی را طی کرده بود؛ در این مقطع رو به وخامت گذاشته و موجب نگرانی تیم‌های درمانی، مسئولین شهرستان و کسانی که به هشدارها توجه کرده و در خانه مانده بودند، شود.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می‌دهد تا ده روز آینده علائم بیماری بُروز و ظهور خواهد کرد و به احتمال قوی شرایط مطلوبی را پیش روی نخواهیم داشت. با این حال توصیه می‌شود مردم عزیز با تشدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرهیز از دور همی و تجمع به بهبود مجدد اوضاع کمک کنند.

رئیس ستاد مدیرت کرونا اشتهارد خاطرنشان کرد: عزیزانی که به هر دلیل مسافرت کرده‌اند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در میان خانواده، اطرافیان، همکاران، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی خود را از محیط دور و افراد دارای علائم را سریعاً به مراکز درمانی معرفی کنند تا شاید بتوان جلوی اوج گرفتن موج چهارم شیوع ویروس در شهرستان را مدیریت و بار سنگین درمان و مراقبت‌های ویژه هم از روی دوش مدافعین سلامت برداشت

کد خبر 5180569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha