۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴

فرماندار اهر:

توزیع سیمان از مبدأ تا مقصد در اهر رصد می‌شود

 توزیع سیمان از مبدأ تا مقصد در اهر رصد می‌شود

اهر- فرماندار شهرستان اهر کمبود در عرضه و افزایش قیمت سیمان را نگران‌کننده دانست و گفت: توزیع سیمان از مبدأ تا مقصد در اهر رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول خدابخش صبح امروز شنبه در نشست مشترک با مدیرعامل و معاونین شرکت سیمان صوفیان در جهت تأمین سیمان مورد نیاز شهرستان اهر با ابراز نگرانی از بازار آشفته سیمان در شهرستان‌ها گفت: با فروکش کردن آشفتگی بازار مرغ، روغن و … و حال با شروع ساخت‌وسازها از لحاظ تأمین سیمان مورد نیاز؛ شهرستان‌ها دچار مشکل شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که ۶۱ واحد فروش مصالح ساختمانی دارای پروانه در شهرستان اهر فعالیت می‌کنند، افزود: سهمیه سیمان که به شهرستان اهر تعلق می‌گیرد در حدود نزدیک به ۲۰۰۰ تُن بوده که جواب‌گوی تقاضای مردم نیست و از طرفی بازار مصالح‌فروشی اهر از شهرستان‌های همجوار نیز تا حدودی حمایت می‌کند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: ادامه روند پروژه‌های عمرانی و کسب‌وکارهای مرتبط از قبیل بتن آماده، تولید تیرچه بلوک و … با کمبود سیمان در بازار و حتی افزایش قیمت دچار تلاطم می‌شوند در حالی که تنها تولیدکنندگان بتن آماده و تیرچه بلوک اهر ماهانه به ۵۵۰۰ تن سیمان نیاز دارند.

سیمان باید از طریق شبکه توزیع شود

خدابخش بر لزوم همکاری شرکت سیمان صوفیان در نظارت و توزیع سیمان با نرخ مصوب در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: سیمان باید برای جلوگیری از ایجاد جو روانی توسط دلالان و فرصت‌طلبان از طریق شبکه توزیع شود و در این میان لازم است تا مشخص شود واسطه‌ها چه میزان سهمیه سیمان دریافت می‌کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به تأمین مواد اولیه بخشی از شرکت سیمان صوفیان از شهرستان اهر؛ انتظار می‌رود تا این شرکت روستاییان ساکن در محدوده پهنه‌ی معدنی را از خدمات اجتماعی بهره‌مند کنند تا مطالبات روستاییان نیز محقق شود.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که معادن فعال در شهرستان اهر در راستای جلب رضایت‌مندی مردم و مسئولیت‌های اجتماعی؛ به مردم منطقه در قبال بهره‌برداری خدمات ارائه دهند، یادآور شد: راه‌های روستایی شهرستان اهر تحمل تردد خودروهای سنگین معادن را ندارند، از این‌رو انتظار داریم تا معدن‌کاران نسبت به مرمت و بازسازی راه‌های روستایی آسیب‌دیده از تردد خودروهای سنگین معادن همکاری کنند تا مردم شاهد باشند که از قبل برداشت معادن؛ توسعه و آبادانی به وجود می‌آید.

خدابخش با تأکید بر این‌که با هرگونه اخلال در بازار سیمان شهرستان اهر برخورد می‌شود، یادآور شد: طی جلسه‌ای که به فروشندگان مصالح ساختمانی اهر داشتیم تأکید کردیم هر محموله سیمان که از مبدأ مشخص به شهرستان اهر انتقال می‌یابد؛ باید مشخص شود تا سیمان در اختیار چه کسانی و به چه قیمتی فروخته می‌شود، در حالی که برخی به دنبال بهانه برای گران‌فروشی هستند.

کد خبر 5196342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha