۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴

دبیر ستاد انتخابات استان همدان مطرح کرد؛

برگزاری انتخابات شورای شهر در همدان به صورت الکترونیکی

برگزاری انتخابات شورای شهر در همدان به صورت الکترونیکی

همدان- دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: انتخابات شورای شهر در همدان الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالقاسم الماسی با بیان اینکه اخذ رأی از طریق دستگاه انجام می‌شود، ادامه داد: در اخذ رأی الکترونیکی که قرار است تنها برای انتخابات شورای شهر استفاده شود، ابتدا کد فرد شماره‌گیری می‌شود و پس از ظاهر شدن نام و تصویر فرد تاییدیه صورت می‌گیرد و بدین طریق لیست فرد تکمیل می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی یک دوره در برخی شهرها اجرا شده است، بیان کرد: آموزش آرای الکترونیکی به کاربرها انجام می‌شود، اما از طریق صدا و سیما نیز مردم از آموزش کافی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه تأمین زیر ساخت‌های آن برای ۱۵ مرکز استان تهیه شده است؛ خاطرنشان کرد: وزارت کشور بر اساس میزان دستگاه‌هایی که برای هر استان موجود است، بدین طریق اجرا می‌کند.

الماسی با تاکید بر اینکه سرعت و دقت رأی‌گیری الکترونیکی بالاست، افزود: در انتخابات الکترونیکی تخلف احتمالی کمتر است و شمارش نیز سریع‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تأیید صلاحیت داوطلبان شورای شهر به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود، تصریح کرد: فرمانداری‌ها نیز اسامی را به داوطلبان ابلاغ می‌کنند تا در صورت رد صلاحیت بتوانند اعتراض کنند.

کد خبر 5200341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha