۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی:

سالانه ۳۰۰ هزار دوز واکسن تب مالت دامی وارد خراسان جنوبی می‌شود

سالانه ۳۰۰ هزار دوز واکسن تب مالت دامی وارد خراسان جنوبی می‌شود

بیرجند-مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دوز واکسن تب مالت دامی وارد خراسان جنوبی می‌شود.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ما هر ساله برنامه پیشگیری از تب مالت را بین دام داریم و در این زمینه سالانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دوز واکسن مرتبط با تب مالت وارد استان می‌شود که نتیجه و ثمره واکسن‌های سال گذشته در بین دام را امسال می‌بینیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تب مالت در بین دام با آزمایش‌های خون دقیق مشخص می‌شود، بیان‌کرد: در مورد راهکارهای درمان تب مالت نیز در بین دام‌ها اگر دامی مبتلاء به تب مالت شود باید سریع به کشتارگاه برده شود.

اصغرزاده در زمینه اینکه آیا شیوع تب مالت را در سال جاری در بین دام در خراسان‌جنوبی و در منطقه نازدشت داشته‌ایم، گفت: در سال گذشته در بین دام دو مورد ابتلاء داشته‌ایم ولی امسال گزارشی به ما نرسیده و در مورد ابتلاء افراد باید از دانشگاه علوم پزشکی موضوع پیگیری شود.

وی یادآورشد: از نظر علمی و کارشناسی تب مالت بیشتر در مناطقی شیوع پیدا می‌کند که مسائل بهداشتی به دقت مراعات نمی‌شود و یا تبادل دام به صورت غیر مجاز وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: در مورد بحث تب مالت در بین افراد و راهکارهای درمان آن نیز متخصصین امر باید نظر بدهند ولی در مورد دام مشکل جدی در حال حاضر در خراسان‌جنوبی وجود ندارد.

کد خبر 5216602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha