۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

شفافیت رکن اصلی در انتخابات است/مردم به دنبال افراد اصلح باشند

شفافیت رکن اصلی در انتخابات است/مردم به دنبال افراد اصلح باشند

شیراز- عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس گفت: شفافیت امری است الزامی که در چرخه انتخابات باید وجود داشته باشد و نمی‌توان انتظار داشت این مهم وجود نداشته باشد

حسین روزی طلب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: یکی از اصلی ترین مؤلفه‌های که در انتخابات ملاک افراد و رأی دهندگان باید باشد بررسی میزان شفافیتی است که کاندیداها از خود بروز می‌دهند.

این فعال سیاسی عضو شورای نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: موضوع شفافیت در مجلس شورای اسلامی با سایر نهادها متفاوت است زیرا در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس به علت مطرح شدن برخی از مسائل که می‌تواند امنیت کشور را دستخوش تغییر کند متفاوت است و باید نگاه ویژه ای به این موضوع در مجلس شورای اسلامی باشد.

روزی طلب ادامه داد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر توجه رأی دهندگان به این موضوع باشد که نمی‌توان انتخاباتی در کشور برگزار کرد که رأی مردم در آن شفاف نباشد پس باید رأی مردم نیز شفاف باشد.

او افزود: افرادی که خود را به عنوان داوطلب و پس از تأیید صلاحیت به عنوان کاندیدا معرفی می‌کنند باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند تا مردم بتوانند با شناخت این ویژگی‌ها نسبت به انتخاب آنان اقدام کنند در این راستا نباید از این موضوع غافل شد که شفافیت در فعالیت کاندیداها می‌توانند نقش ویژه در انتخاب شدن افراد داشته باشد.

وی در خصوص نحوه ایجاد شفافیت نیز تاکید کرد: با توجه به جایگاه رسانه‌ها در میان مردم می‌توانند از این ظرفیت در راستای روشنگری و شفافیت استفاده کرد رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد شفافیت در انتخابات دارند و می‌توانند افراد اصلح را به مردم معرفی کنند.

روزی طلب افزود: یکی از مطالباتی که مردم در انتخابات دارند وجود شرایط شفاف در انتخابات است و رسانه‌ها می‌توانند این شرط اساسی را در انتخابات ایجاد کند به شرطی که کاندیدا نیز دارای شرایط شفافی هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ رفتاری باشد.

خبرگزاری مهر با همراهی جنبش «ازما» چالشی برای شفافیت راه انداخته که داوطلبان می‌توانند باثبت نام در سایت جنبش، به پویش شفافیت، شایستگی و پاسخگویی بپیوندند.

کد خبر 5219179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha