۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان:

کمبود زمین در مسجدسلیمان اساسی‌ترین مسئله است

کمبود زمین در مسجدسلیمان اساسی‌ترین مسئله است

اهواز- معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در مسجدسلیمان اساسی‌ترین مسئله کمبود زمین است، گفت: این کمبود برای انتقال خانوارهای ساکن در مناطق آلوده به نشت نفت و در معرض خطر رفع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل عبیات عصر امروز در حاشیه بازدید از شهرک امام رضا (۵۴۰ واحدی ساخته شده برای خانوارهای آسیب‌دیده از زلزله) و شهرک ولی‌عصر (۵۰۰ واحدی برای جابه‌جایی واحدهای مسکونی موجود مناطق آلوده به نفت) مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بعد از زلزله‌ای که تیرماه سال ۹۸ در مسجدسلیمان حادث شد، توجه‌ها به مسجدسلیمان واقعاً به شکل مناسبی صورت گرفت؛ گویی که این زلزله تلنگری در اذهان مسئولان و متولیان امر بود.

وی افزود: در کنار منازلی که بر اثر زلزله دچار خسارت یا تخریب شده بودند، مناطق آلوده به نشت نفت و گاز و مناطق در معرض خطر نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ مصوبه‌هایی که دولت در این ارتباط داشت خیلی بیش از این میزان است که کار آنها در یکی دو سال اخیر شروع شد یعنی در مسجدسلیمان باید به وسیله اجرایی شدن این مصوبات مسائل مربوط به مناطق در معرض خطر و آلوده به نشت نفت و گاز به طور کامل حل شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در مرحله اول برنامه این بوده که با محوریت بحث زلزله کار بازسازی و نوسازی آغاز شود و اتفاقات خیلی خوبی از جمله احداث شهرک ۵۴۰ واحدی امام رضا رخ داد که پیشرفت خوبی داشته است.

عبیات ادامه داد: در حال حاضر امکان انتقال خانوارهایی که منازل آنها قابلیت درجاسازی ندارند به شهرک امام رضا وجود دارد؛ همچنین تکمیل واحدهایی در شهرک حضرت ولی‌عصر و انجام دادن کارهای مرتبط با زیرساخت‌های آن یکی دیگر از کارهای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع تصویب طرح تفصیلی شهر مسجدسلیمان یکی از کارهای مثبت انجام شده است، گفت: ماه گذشته جلسه شورای عالی زمین و مسکن برگزار شده که موضوع الحاق حدود ۳۹ هکتار به مسجدسلیمان نیز انجام شده است که این کار بزرگی بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه اراضی فوق متعلق به ارتش بود، اضافه کرد: در مسجدسلیمان اساسی‌ترین مسئله کمبود زمین است؛ بنابراین برای انتقال باید این موضوع حل می‌شد که انجام شد و به طرح تفصیلی شهر الحاق شدند.

عبیات با اشاره به انجام کارهای مطالعاتی گسترده برای مسجدسلیمان، یادآور شد: از بابت کمبود زمین برای انتقال خانوارهای در مناطق آلوده به نشت نفت و گاز و در معرض خطر کمبود زمین وجود داشته و این مسئله اکنون مرتفع شده و این نوید را می‌دهد که مسجدسلیمانی بدون این مسائل در سال‌های آینده داشته باشیم.

وی بیان کرد: با بهره‌گیری از مصوبات دولت باید در سال‌های آینده همه این مسئله را برای مسجدسلیمان حل کنیم که تمهیدات لازم فراهم شده است.

کد خبر 5220394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سهیل نصیری IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      2 0
      بله شما که درست میگین ولی ...برادر محترم وقتی نگاه کار نکردن باشد بهانه اش جلو جلو میاید ..همان زمینهایی که به اسم منابع طبیعی دولت دست گذاشته روش از مردم است کافیست ربع مواد منفجره ساخت تونل سدهای بیخود گتوند و انواع سدهای بی خاصیت روی کارون مادر مرده را صرف انهدام وتسطیح سازی چند تپه وکوه میکردید