۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور:

یزد باید تا پایان سال به اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان دست پیدا کند

یزد باید تا پایان سال به اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان دست پیدا کند

یزدـ مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: زندان‌های استان یزد باید تا پایان سال جاری به هدف تعیین شده اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو مختاری، عصر سه شنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان یزد، هماهنگی در مجموعه قضائی، زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان در استان یزد را بسیار خوب توصیف کرد و حضور مسئولان محلی در جلسات بنیاد را گره‌گشای تعامل با ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی استان برشمرد.

وی همچنین افزود: شاخص‌های خوبی در استان یزد و در حوزه اشتغال زندانیان مشاهده شده است که با پرورش و نهادینه کردن آنها می توان به عنوان فعالیت‌های ارزشمند، با استان‌های دیگر به اشتراک گذاشت تا از این تجارب به نحو احسن در سطح کشور استفاده شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به سند تحول قوه قضائیه و در رأس آن اصلاح زندانیان به عنوان مأموریت ششم این سند، خواستار برنامه ریزی مناسب در سطح استان برای رسیدن به اشتغال ۸۰ درصدی تا پایان سال جاری شد.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد با قضات می‌توان ظرفیت‌های به وجود آمده را در بحث اشتغال زندانیان معرفی کرد تا در صورت امکان حکم رای باز زندانیانی که دارای شرایط هستند از همان ابتدای حبس و قبل از ورود به زندان صادر شود.

مختاری همچنین اظهار داشت: روی آوردن به تولید صنایع دستی و کالاهای با کیفیتی که قابلیت صادر شدن به خارج از کشور را دارند از مهمترین برنامه های بنیاد تعاون زندانیان است که با ارتقاء نیروی کار در زندان‎ها امکان‌پذیر است.

وی افزود: اعزام به کار زندانیان در کارگاه‌های تحت کنترل بنیاد، آسیبها را کمتر می کند و از این رو می توان اشتغال زندانیان را عملاً کاربردی و متناسب با روحیات مددجو دانست و از همه مهمتر انتظار می رود ادامه شغل مورد نظر در زمان آزادی نیز از سوی زندانیان صورت گیرد.

این مقام مسئول همچنین صنایع دستی، صنایع مونتاژ، پوشاک و گلخانه را از جمله مواردی برشمرد که در استان یزد دارای قابلیت گسترش و حائز درآمدزایی ویژه است.

آمادگی صنایع استان یزد برای به کارگیری زندانیان

رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این جلسه، برنامه تدوین شده در سال‌های قبل برای کار زندانیان را در جهت کمک به معیشت آنان و مکمل های مجازات برشمرد.

غلامعلی دهشیری افزود: با پیشرفت علم زندانبانی نقش اشتغال در بازپروری زندانیان مشهود است به طوری که زندانیان با اراده شخصی خود درخواست ورود به بخش اشتغال را دارند.

دهشیری با اشاره به ورود ویژه به حوزه استعدادسنجی و نیازسنجی از فرد زندانی در جهت ایجاد اشتغال متناسب با ظرفیتهای آنان، این روند را در تولید و اقصاد کشور نیز تأثیرگذار دانست.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از ظرفیتهای صنعتی استان در جهت ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان یاد کرد و گفت: کارخانجات بزرگی در استان یزد وجود دارند که با تعامل به وجود آمده آمادگی پذیرش تعداد قابل توجهی از زندانیان رأی باز را به عنوان کارگر و نیروهای خدماتی دارند که در صورت انجام این مهم بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات معیشتی زنندانیان و خانواده های آنان رفع خواهد شد.

ایجاد اشتغال برای ۴۴۰ زندانی استان یزد

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان یزد نیز در این جلسه با توجه به تاکیدات رئیس سازمان زندانها مبنی بر ایجاد اشتغال ۸۰ درصدی زندانها گفت: از ابتدای سال جاری برای ۴۴۰ نفر از مددجویان اشتغال مولد ایجاد شده است که در صورت تعامل بیشتر مراجع قصایی در خصوص صدور رای باز برای مددجویان این رقم به هزار و ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

سیفی عنوان کرد: این بنیاد آمادگی دارد هرچه نیروی اعزام به کار مددجویان اتفاق بیفتد اشتعال مولد برای آنها را فراهم سازد.

وی افزود: تاکنون اخذ مجوز ۵۶۰۰ متر گلخانه، احداث ۲ دامداری در زندان مرکزی و زندان باز، پرورش ماهی قزل آلا در مجتمع چند منظوره، مونتاژ قطعات خودرو توسط مددجویان نسوان از مواردی است که در سال جاری در دستور کار بنیاد تعاون زندانیان یزد قرار گرفته است.

کد خبر 5220675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha