۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۱۵

امام جمعه بجنورد:

غرب‌زدگان همواره پلی برای نفوذ دشمنان به کشور بودند

غرب‌زدگان همواره پلی برای نفوذ دشمنان به کشور بودند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: غرب زدگان کشور همواره پلی برای نظام استکبار شدند و بستر را برای نفوذ دشمنان ایجاد کردند لذا این گروه‌ها بصیر نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به لزوم تربیت صحیح فرزندان، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام بیان داشته‌اند که به یادگار گذاشتن فرزند نیک بهتر از هر روز صدقه دادن است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: بالاترین هدیه والدین به فرزندان دادن تربیت نیکو، فروتنی، ادب و احترام است.

وی خیر و شر شدن فرزند را وابسته به تربیت والدین دانست و افزود: فرزند باعث آبرو هر فرد است لذا اگر به دنبال دنیا و حتی آخرتیم باید فرزندان را خوب تربیت کنیم.

حجت الاسلام نوری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع)، ایشان را اسوه مبارزه با طاغوت دانست و گفت: امام صادق هیچ رسمیتی به حکومت طاغوت ندادند و حتی مراجعه به آن‌ها را نیز نهی می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مراجعه به طاغوت را نشانه نفاق دانست و بیان کرد: در شرایطی که دشمنان داخلی و خارجی حملات خود را نسبت به امامت و ولایت بیشتر کرده‌اند باید از این جایگاه حمایت کنیم.

وی افزود: باید حکومت را به دست اهل خودش بدهیم و اگر توان این اقدام را نداشتیم نباید نااهل را به رسمیت بشناسیم که امام صادق این مسیر را طی می‌کردند.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر اینکه ائمه با بصیرت خود هیچ گاه پلی برای مقاصد شخصی گروه‌های سیاسی نشدند، تصریح کرد: غرب زدگان کشور همواره پلی برای نظام استکبار شدند و بستر را برای نفوذ دشمنان ایجاد کردند لذا این گروه‌ها بصیر نیستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره با سالروز رحلت امام خمینی، گفت: ایشان هیچ گاه از مبارزه پشیمان و خسته نشد و همواره به مردم امید می‌داد.

وی افزود: بالاترین پاسداشت نسبت به امام خمینی حفاظت از دستاوردهای ایشان است که یکی از مهم‌ترین این دستاوردها ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام نوری گفت: امام خمینی حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه را تئوریزه و سپس اجرا کرد لذا ولایت فقیه میراث امام راحل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی جمهوری اسلامی را دیگر میراث امام خمینی دانست و گفت: مردمی و دینی بودن نظام را امام خمینی به مردم هدیه داد.

وی در انتها بیان داشت: انتخاب فردی که بتواند منویات مقام معظم رهبری را پیاده کند و مشکلات جامعه را رفع کند بر عهده مردم است.

کد خبر 5227677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha