۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

طغیان کرونای انگلیسی در هرمزگان به شدت نگران کننده است

طغیان کرونای انگلیسی در هرمزگان به شدت نگران کننده است

بندرعباس - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طغیان کرونای انگلیسی در هرمزگان به شدت نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه نوروزیان گفت: با وجود تلاش‌های بسیار از سوی نیروهای بهداشت و درمان و همچنین همکاری بالای اصناف و برخی از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به دلیل بی توجهی بعضی‌ها، شاهد طغیان بالای کرونای انگلیسی در هرمزگان هستیم که این وضعیت به شدت نگران کننده است.

نوروزیان اظهار داشت: در یک هفته گذشته شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی موارد ابتلاء و بستری در بیمارستان‌های هرمزگان بودیم که بسیاری از مبتلایان از میان جوانان بودند.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی از کشندگی و سرایت پذیری بسیار بالایی برخوردار است، افزود: در حال حاضر ۵۶۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند که از این شمار ۱۴۰ نفر تنها در شبانه روز گذشته بستری شدند و هم اکنون ۸۱ نفر از بستری‌های تحت مراقبت‌های ویژه قرار دادند و وضعیت ۱۷ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: متأسفانه در در شبانه روز گذشته دو نفر دیگر در هرمزگان بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار جان باختگان به یک هزار و ۳۰۴ نفر رسید.

وی سن فوتی‌های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۸ و ۶۹ سال اعلام کرد و گفت: هر روز شاهد درگیر شدن بیشتر گروه‌های جوان با این ویروس کشنده هستیم که متأسفانه بخشی از آن به دلیل بی توجهی نسل جوان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سهل انگاری در این زمینه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون موارد مثبت روزانه شناسایی شده در استان به بیش از هزار نفر رسیده که در طول همه گیری کرونا در استان بی سابقه است و در شرایط حاضر تنها راه در امان ماندن از ابتلاء به کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست‌ها و استفاده از دو ماسک و پرهیز از حضور در تجمع و دورهمی ها است.

نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر تمام مناطق هرمزگان درگیر ویروس کرونا هستند، گفت: در میان تمام مناطق، چهار شهرستان میناب، بندرلنگه، پارسیان و بندرعباس افزایش بیش از حد شمار مبتلایان و بستری بیماران کرونایی را دارند.

کد خبر 5228937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • CA ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      0 0
      پرهیز از حضور در تجمع و دورهمی ها چجوری وقتی ادارات باز هستند مردم مجبورن برن سرکار