۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز:

تبلیغ برای حضور پرشور مردم شیراز باشد/ادارات رصد می شوند

تبلیغ برای حضور پرشور مردم شیراز باشد/ادارات رصد می شوند

شیراز - رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: ادارات دولتی می توانند مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کنند اما حق تبلیغ برای نامزد را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا امیری ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان شیراز با بیان اهمیت و ضرورت مشارکت در انتخابات تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات، حاصل عوامل و متغیرهای متعددی از جمله فضای سیاسی و اجتماعی کشور، میزان امیدواری مردم به انجام تغییرات، وجود تنوع افراد و جریانات سیاسی و شکل‌گیری رقابتی معنادار بین آنها و به ویژه میزان اعتماد مردم به سلامت برگزاری انتخابات، بستگی دارد، ولیکن انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های دولتی و عمومی که از بودجه عمومی دولت بهره می‌برند نیز نقش خود را برای ایجاد شود و نشاط سیاسی و جلب مشارکت عمومی ایفا نمایند بدیهی است این امر در دستگاه‌هایی که جایگاه و نقش مؤثر در امور اجتماعی دارند، پر رنگ تر و خاص تر جلوه می‌کند.

رئیس شورای اداری شهرستان خواهان تنظیم، ارائه و اجرای برنامه‌هایی در این زمینه از سوی دستگاه‌های دولتی برای گروه‌های ارجح و تشکل‌های غیر دولتی شد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به اجرای دو انتخابات پیش رو پرداخت و اظهار داشت: شیراز به عنوان شهرستان مرکزی استان و یکی از ۸ کلان شهر مهم کشور که بخش عظیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است، دارای انتخاباتی بسیار پرحجم و پرکار است که در ستاد انتخابات شهرستان شیراز از ماه‌ها قبل تدبیر و برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

وی تاکید کرد: به ممنوعیت بکارگیری امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغ له و یا علیه نامزدهای انتخاباتی نیز اشاره و تاکید کرد: فعالیت ادارات و نهادها برای افزایش مشارکت، آری؛ اما تبلیغ برای نامزدها، خیر؛ هرگونه اقدام شبهه دار در این راستا جرم به شمار رفته و قابل پیگرد است.

فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت خدمت به مردم و پیگیری سایر مسائل و مأموریت‌های ادارات و دستگاه‌ها پرداخت و اظهار داشت: اگرچه انتخابات مهم است، اما پرداختن به موضوع انتخابات نباید خللی در ارائه خدمات به مردم وارد سازد و موجب غفلت از پیگیری و تکمیل پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شود.

وی بر ضرورت پیگیری مدیران برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقتصادی و عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا تاکید کرد.

کد خبر 5230109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha