۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبرداد؛

توزیع ۴۸ هزار سبد معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی در دهه کرامت

 توزیع ۴۸ هزار سبد معیشتی بین نیازمندان خراسان جنوبی در دهه کرامت

بیرجند- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از توزیع ۴۸ هزار سبد معیشتی بین نیازمندان استان در نهضت کمک های مومنانه همزمان با دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهارکرد: نهضت کمک های مومنانه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ماه شعبان سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری چندین رزمایش بزرگ کمک های مومنانه در استان ادامه داد: اجرای این رزمایش ها حماسه و موج امید را در استان ایجاد کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان داشت: مرحله دوم از گام اول کمک های مومنانه در سال ۱۴۰۰ نهضت در دهه کرامت با استفاده از ظرفیت تمامی نهادها و گروه های جهادی در دهه کرامت آغاز شده است.

هنری از تهیه و توزیع بیش از ۴۸ هزار سبد معیشتی بین نیازمندان استان خبر داد و افزود: ۵۰۰ دست کفش و لباس، هزار و ۳۰۰ عدد لوازم زندگی، ۴ هزار و ۲۵۰ کارت هدیه و کمک نقدی، بیش از ۵۵۰ هزار پرس غذای گرم، ۴۱۲ هزار قرص نان و ۵ هزار کیلوگرم گوشت قربانی نیز توزیع شده است.

به گفته وی ارزش خدمات ارائه شده بیش از ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

هنری عنوان کرد: در عرصه بهداشت و درمان نیز مبلغ ۲۶۸ میلیون تومان برای تهیه بیش از ۳۰ هزار بسته بهداشتی و ارائه خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی به ۴۳۸ نفر هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به توزیع ۲۱۶ سری جهیزیه بین زوج های نیازمند استان تصریح کرد: ارزش این جهیزیه ها ۳ میلیارد و ۷۶۸ میلیون تومان بوده است.

هنری به آزاد سازی زنداینان جرایم غیر عمد در راستای رزمایش نهضت کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: در دهه کرامت ۳۱ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان آزاد شده اند.

وی از توزیع ۷۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند با ارزش ۶۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: ۶۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۱۶ میلیارد تومان جهت رفع مایحتاج زندگی اعطا شده است.

به گفته وی همچنین تسهیلاتی به افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا و تسهیلاتی در زمینه های اشتغال، مسکن و … نیز پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در مجموع طی دهه کرامت بیش از ۶۳ میلیارد و ۹۰۰ تومان کمک های مومنانه بین اقشار نیازمند استان ارائه شده است.

کد خبر 5242725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha