۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۷

عمران‌خان:

دیگر هرگز شریک آمریکا در هیچ منازعه‌ای نخواهیم بود

دیگر هرگز شریک آمریکا در هیچ منازعه‌ای نخواهیم بود

نخست وزیر پاکستان در سخنانی در پارلمان کشورش تصریح کرد: دیگر هرگز شریک آمریکا در هیچ منازعه‌ای نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه وابسته به وزارت دفاع آمریکا، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در سخنانی در پارلمان کشورش تصریح کرد: دیگر هرگز شریک آمریکا در هیچ منازعه‌ای نخواهیم بود.

نخست وزیر پاکستان در این باره گفت: پاکستان اقدامات زیادی مطابق خواست آمریکا در مبارزه با تروریسم انجام داد؛ اما طرف مقابل هرگز اقدامات ما را به رسمیت نشناخت.

وی در ادامه سیاست پیشین کشورش در همکاری با آمریکا در مبارزه با تروریسم را «احمقانه» خواند و گفت: چطور ممکن است یک کشور علیه کشوری که شریک و متحد آن است، دست به حملات پهپادی زده و باعث هرج و مرج و خلاء امنیتی شود.

عمران خان تاکید کرد: آنان هرگز قدردان اقدامات پاکستان و همکاری در مبارزه با تروریسم نبودند؛ بنابراین جای هیچ بحثی مبنی بر ارائه پایگاه نظامی برای آمریکایی‌ها در خاک پاکستان، وجود ندارد. ما فقط خواستار امنیت و صلح در افغانستان هستیم و همین گزینه را نیز به نفع پاکستان می‌دانیم.

کد خبر 5248230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 2
      عمران خان با غیرت
    • شهروند IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 1
      یکی به دیگری اضافه شد. تاوقتی تو منطقه منابع انرژی هست جنگ و جدال هم وجود داره. چون با تفرقه افکنی منابع انرژی منطقه رو با نازلترین قیمت غارت میکنن. صلح و آرامش زمانی حاصل میشه که نفت‌وگاز منطقه تموم بشه البته درمقابل فقر و عقب‌موندگی شروع میشه
    • AE ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      4 2
      با سلام پا کستان مرکز جهانی تروریسم و بنیان گذار وحامی اصلی طالبان و حامی شیعه کشی. و اجرا کننده سیاستهای آمریکا و عربستان در افغانستان است .وتامین کننده امنیت جیش الظالم و مخالف راه اندازی بندر چابهار آنها در ظاهر با ایران خوب هستند ولی در عمل علیه ایران و شیعیان اقدام میکنند .گول حرف های عمران را