۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱

یک صادرکننده نمونه مازندران:

مشکلات ناامیدم نکرد/ صادرات کالا به ۱۲ کشور جهان

مشکلات ناامیدم نکرد/ صادرات کالا به ۱۲ کشور جهان

جویبار- یک صادرکننده نمونه مازندران با بیان اینکه مشکلات حوزه صنعت هیچگاه ناامیدم نکرد، گفت: امسال بیش از دو میلیون دلار کالا صادر کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم شیخی که صنعتگر جوان و فارغ التحصیل رشته برق از دانشگاه نوشیروانی بابل است، فعالیت خود را در یک کارگاه کوچک از سال ۱۳۹۳ در شهرک صنعتی جویبار آغاز و در این مسیر بعد از سپری کردن فرازو نشیب‌های بسیار، حالا به یکی از صنعتگران نمونه‌ی استان مازندران تبدیل شده است، اقدامات جوانان در عرصه‌های مختلف نشان دهنده توانایی آنان است که در صورت اعتماد مسئولان و بکارگیری این توانائیها می‌تواند زمینه‌ی شکوفایی هرچه بیشتر کشور در زمینه‌های مختلف را فراهم کند.

وی با اعلام اینکه این واحد صنعتی در حال حاضر در فضایی به مساحت ۴۵۰۰ متر و زیربنای ۲ هزار متر مشغول به فعالیت است، گفت: در حال حاضر با تعداد ۶۰ پرسنل و ۱۴ خط تولید به ۱۲ کشور از جمله ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، کنیا، عراق صادرات و ارسال نمونه به کشور آلمان نیز انجام شده است.

وی محصولات تولیدی این شرکت را در ۳ گرید کامپاند، لوله و اتصالات پلی اتیلن و لوله‌های pp ذکر کرد و افزود: در سال گذشته این شرکت به عنوان صادرکننده نمونه استان معرفی و ارزش میزان صادرات نیز ۳/۵ میلیون دلار بوده است که در ۳ ماهه نخست امسال بیش از دو میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت صنعتی سیسکو مهمترین مشکل این شرکت را جذب نیروی متخصص بومی بیان کرد وگفت: متأسفانه جوانان امروز بدنبال کسب و کارهای زودبازده می‌باشند و نگاه مثبتی به تولید و صنعت و نوآوری ندارند.

وی با اعلام اینکه ۹۰ درصد از مواد اولیه این شرکت از داخل کشور تأمین می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۹۷ درصد از محصولات این شرکت که میزان تولید ماهانه ۶۰۰ تن و به ارزش یک میلیون دلار می‌باشد به ۱۲ کشور صادر می‌شود.

این صنعتگر جوان مازندرانی رمز موفقیت و پیشرفت خود را خسته نشدن از پیچ و خمهای بی شمار صنعت و تولید بیان کرد و افزود: در شروع کسب و کار از هیچ تسهیلات بانکی استفاده نکردم، چراکه به این مسئله اعتقاد دارم در برخی مواقع تسهیلات بانکی دامی برای تولیدکننده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی جویبار از جمله شهرک‌های در حال پیشرفت و توسعه می‌باشد، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در این شهرک تأثیری در روند کاری و روبه رشد شرکت ما ندارد.

مدیرعامل سیسکو مهمترین برنامه‌های آتی این شرکت را توسعه بازار، راه انداری دفتر شرکت در ترکیه و گرجستان، اخذ نمایندگی شرکت در دیگر کشورها و افزایش ظرفیت تولیدی کارخانه از ۶۰۰ تن به یک هزارو ۵۰۰ تن بیان کرد.

این صنعتگر نمونه مازندرانی در خاتمه گفت: اگر ما صنعت و کالاهای صنعتی را از مرزهای کشورمان خارج نکنیم امکان دارد به جای آن سربازان کشورهای دیگر از مرزهای کشور مان داخل شوند.

وی رمز موفقیت و پیشرفت شرکت سیسکو را خسته نشدن از پیچ و خم‌های بی شمار صنعت و تولید بیان کرد و گفت: این شرکت با تمام سختی‌های پیش رو توانست به عنوان صادرکننده‌ی نمونه استان معرفی شود.

کد خبر 5249552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha