۱۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱

استاندار فارس:

حضور استان فارس در اکسپو فرصت بزرگ گردشگری و اقتصادی است

حضور استان فارس در اکسپو فرصت بزرگ گردشگری و اقتصادی است

شیراز - استاندار فارس گفت: حضور در اکسپو فرصتی بزرگ و مهم برای توسعه استان فارس به خصوص در بخش های گردشگری و اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد اکسپو (نمایشگاه جهانی) که با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران برگزار شد، به اهمیت موضوع اکسپو و حضور در مجامع بین‌المللی به ویژه در حوزه اقتصادی اشاره و اضافه کرد: این حضور می‌تواند نعمات زیادی برای اقتصاد کشور در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال اکسپو «پیوند افکار و ساخت آینده» است، افزود: پیوند افکار به معنای برقراری یک رابطه تعاملی با بیش از ۱۹۰ کشور دنیا است که می‌توانیم با یک دیپلماسی قوی و اقتصادی و فرهنگی مطالب مورد نیاز برای ارائه به سایر کشورها را ارائه دهیم.

رحیمی با بیان اینکه قرن بیست و یکم زمان شکوفایی خلاقیت‌ها، فکر و اندیشه و هنر و فلسفه خواستگاه این خلاقیت است، افزود: استان فارس با وجود مشاهیری همچون ملاصدرا، سعدی، حافظ و سایر بزرگان در این زمینه پتانسیل‌های زیادی برای ارائه دارد و می‌تواند تحولاتی در دنیای نوین رقم بزند.

استاندار فارس بیان کرد: برای استفاده از استعدادها و پتانسیل‌ها و خلاقیت‌های بالقوه و بالفعل کشور باید از این رویداد استقبال خوبی داشته باشیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه مدیریت استان، بخش خصوصی و فعالین اقتصادی در فارس در این زمینه استقبال و همکاری خوبی خواهند کرد، گفت: در استان فارس پتانسیل‌های فراوانی برای معرفی به دنیا داریم.

وی فارس را مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین دانست و با یادآوری اینکه فارس به نحوی یک ایران در مقیاس کوچک است، به پتانسیل‌های این استان در زمینه گردشگری و انواع توریسم طبیعی، اکوتوریسم تاریخی فرهنگی و… اشاره و اضافه کرد: می‌توانیم حرف‌های زیادی در این حوزه برای ارائه به سایر کشورهای جهان داشته باشیم.

رحیمی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و فناور فارس می‌توانند مباحث خود را در این اکسپو انتقال داده، به دیگران کمک کنند و از آنها کمک بگیرند، از شکل گیری یک کارگروه در این زمینه خبر داد و استفاده مطلوب‌تر از این رویداد را نیازمند راه اندازی و فعالیت جدی دو کمیته گردشگری و اقتصادی به عنوان زیر مجموعه کارگروه دانست.

استاندار فارس همچنین از متولیان فرهنگ استان خواست این آمادگی را در هنرمندان و اهالی فرهنگ ایجاد کنند که بتوانند به معرفی نمادهای فاخر موجود در فارس بپردازند.

رحیمی با اشاره به اینکه برگزاری اکسپو با تغییر در دولت همزمان شده است، گفت: همه ما به عنوان فرزندان این ملت و کسانی که اعتلای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور را مهم می‌پنداریم باید بکوشیم با ریل گذاری مناسب و حل مشکلات موجود راه را برای دولت بعد هموار کنیم تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه داده شود.

کد خبر 5249613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha