۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تاکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت عید قربان برای وحدت دنیای اسلام

ضرورت بهره گیری از ظرفیت عید قربان برای وحدت دنیای اسلام

بابل- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، عید قربان را عید رهایی از تعلقات دنیای مادی دانست و گفت: باید از ظرفیت آن برای وحدت و مودت دنیای اسلام بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن عید قربان، گفت: عید قربان یکی از مهم‌ترین اعیاد برای مسلمانان و رهایی انسان مؤمن و مسلمان از تعلقات دنیوی است.

وی با تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و با اشاره به اهمیت این عید برای مسلمانان، اظهار داشت: عید قربان، عید توحید و تسلیم شدن انسان مسلمان در برابر دستورات الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت این روز در آموزه‌های اسلامی، افزود: عید قربان یکی از با اهمیت ترین اعیاد در اسلام است و اوج بندگی و تسلیم بودن انسان مسلمان در برابر دستورات و اوامر الهی و اسلامی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سنت ذبح و قربانی، تصریح کرد: با توجه به شرایط بسیار سخت معیشتی و اقتصادی برخی اقشار جامعه، می‌توان از این عید بزرگ مسلمانان و ظرفیت عظیم این روز برای ترویج کمک مومنانه و مواسات بهره گرفت.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اهمیت درک عظمت این عید برای مسلمانان و فرصت ارزشمند عید قربان برای تقرب به درگاه الهی خاطر نشان کرد: غسل کردن، برپایی نماز عید، خواندن دعای ندبه و دعای چهل هشتم و چهل ششم از صحیفه سجادیه و زیارت عاشورا و قربانی کردن از اعمالی است که توسط بزرگان دین مورد سفارش قرار گرفته است.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران در پایان با اشاره به بهره گیری از ظرفیت این عید برای وحدت و مودت دنیای اسلام، بیان داشت: مستکبران عالم همواره به دنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند و همیشه از وحدت دنیای اسلام ضربه خوردند و باید از ظرفیت این عید برای وحدت هرچه بیشتر مسلمانان بهره گرفت و نقشه‌های شوم آنان را با شکست مواجه کرد.

کد خبر 5262962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha