۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

جوجه ریزی در تیرماه امسال ۱۰ درصد کاهش داشته است

جوجه ریزی در تیرماه امسال ۱۰ درصد کاهش داشته است

زنجان-رئیس جهادکشاورزی استان زنجان از کاهش ۱۰ درصدی میزان جوجه‌ریزی در استان طی تیرماه امسال خبر داد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش میزان جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر را گرانی جوجه‌ریزی، تاخیر در تخصیص نهاده‌ها، تلفات حاصل از شیوه بیماری تنفسی و ... دانست و گفت: تیرماه امسال با توجه به نبود انطباق با سامانه ورود و خروج مرغ از مرغ‌داری‌ها، ۹۰ واحد مرغ‌داری در استان از جوجه‌ریزی ممانعت کرده بودند.

وی میزان جوجه‌ریزی اتفاق افتاده در استان زنجان را از ابتدای سال‌جاری تا به امروز بیش از ۸ میلیون قطعه عنوان کرد و ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی در استان طی فروردین‌ماه امسال ۲ میلیون و ۸۱ هزار قطعه، در اردیبهشت‌ماه ۲ میلیون ۶۳ هزار قطعه، در خردادماه ۲ میلیون ۴۵۸ هزار قطعه و در تیرماه امسال یک میلیون و ۸۲۷ هزار قطعه بوده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان شیوع ویروس کرونا در کاهش میزان جوجه‌ریزی را بی‌تاثیر ندانست و خاطرنشان کرد: میزان تولید مرغ در استان زنجان در فروردین ماه ۸۹ تن، اردیبهشت ۱۳۲ تن، خرداد ۱۱۷ تن و تیرماه ۱۱۰ تن بود.

تاراسی یکی از راه‌های جلوگیری از فروش دام‌های مولد در استان زنجان را توزیع نهاده‌های دامی عنوان کرد، گفت: در همین راستا و از ابتدای سال‌جاری تا به امروز در حدود ۷۵۰۰ تن انواع سویا و ذرت در بین دامداری‌های صنعتی و روستایی زنجان توزیع شده است.

کد خبر 5275957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha