۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

جوجه ریزی در زنجان وضعیت پایداری دارد

جوجه ریزی در زنجان وضعیت پایداری دارد

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: از آغاز سالجاری تا ۲۳ مرداد ماه ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته وضعیت پایداری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان، به جوجه ریزی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی مردادماه امسال یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۹۹۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد رشد جوجه‌ریزی داشتیم و مشکلی در تامین رخ نمی‌دهد.

استاندار زنجان با بین اینکه نهاده‌های دامی موجود در استان کافی بوده و محصول در راه استان نیز بیشتر از نهاده موجود است، گفت: مردم نگران نباشند نهاده‌های دامی به وفور در بازار است.

تاراسی تاکید کرد: در بحث تامین گندم اولویت اول پایداری کشت و اشتغال کشاورزان با تامین بذر مرغوب بود و تامین بذر مرغوب برای کشت سال آینده اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد اراضی کشت گندم استان دیم است و ۵۰ درصد کاهش بارندگی که سبب کاهش تولید شده است، ابراز داشت: امسال پیش‌بینی شده بود که ۲۰۰ هزار تن گندم تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: زنجان جزو استان‌هایی است که در سال گذشته بازار مناسبی را در تنظیم بازار مرغ، میوه شب عید داشت و امیدواریم که اعتبار ابلاغی میوه تنظیم بازار شب عید مصوب شود تا زیان ۳۰۰ میلیون تومانی به اتحادیه میوه‌فروشان وارد نشود.

تاراسی با بیان اینکه از آغاز سالجاری تا ۲۳ مرداد ماه ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است، افزود: جوجه‌ریزی در مدت مشابه سال گذشته هشت میلیون و ۲۱۱ هزار قطعه و در سال ۹۸ حدود ۹ میلیون و ۳۶۹ هزار قطعه بوده و این مهم نشان می‌دهد جوجه ریزی در استان روند پایداری دارد.

کد خبر 5281850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha