۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

ادامه فعالیت مونسون هند در سیستان و بلوچستان/ خشکسالی ادامه دارد

ادامه فعالیت مونسون هند در سیستان و بلوچستان/ خشکسالی ادامه دارد

زاهدان - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گرفت: بارش‌های مونسون هند در شبانه روز گذشته برای چهارمین روز متوالی در استان ادامه یافت و از ۵ ایستگاه بارندگی گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: بیشینه بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته با ۱۱ میلی‌متر از ایستگاه باران سنجی «رئیس آباد» راسک گزارش شده که ارتفاع بارش‌های چهار روز اخیر این ایستگاه را به ۲۷.۵ میلی‌متر رساند.

وی افزود: همچنین از ایستگاه‌های «کجدر» سرباز ۱۰، «دارکان» نیکشهر ۸.۵، «مهبان» نیکشهر ۶.۵ و شهر آشار سه میلی‌متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این چهارمین روز متوالی است که سامانه موسنون هند در استان فعالیت دارد و بارش‌های به نسبت خوبی به ارمغان آورده است.

وی تصریح کرد: شرایط بارش امسال زراعی در سیستان و بلوچستان بسیار نگران کننده است و معادل ۲ برابر بارش‌هایی که در ۱۱ ماه گذشته دریافت شده، کسری بارش داریم. یعنی برای نرمال شدن وضعیت بارش استان باید حدود ۷۰ میلی‌متر بارش دریافت کنیم.

حیدری اظهار داشت: کم بارشی شدید و خشکسالی گسترده دو چالش جدی سیستان و بلوچستان در حوزه منابع آبی و کشاورزی است که اگر ادامه یابد به قیمت بیکاری طیف وسیعی از کشاورزان استان تمام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز نیز احتمال وقوع بارش‌های همرفتی، رعدوبرق و تندبادهای موقتی در ارتفاعات مرکزی، جنوبی و شرقی استان وجود دارد که پیامد احتمالی آن آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها است.

کد خبر 5285482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha