۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۷

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد؛

فعالیت ۱۴ کارخانه تولید اکسیژن طبی در خراسان رضوی

فعالیت ۱۴ کارخانه تولید اکسیژن طبی در خراسان رضوی

مشهد ـ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۴ کارخانه تولید اکسیژن طبی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که از این تعداد، چهار کارخانه در مشهد مستقر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خزاعی با بیان این‌که ظرفیت تولید اکسیژن مایع خراسان رضوی افزایش می‌یابد، اظهار کرد: یک واحد تولید اکسیژن مایع در جاده فریمان به مشهد با نصب ماشین‌آلات، از ابتدای هفته آینده برای تولید اکسیژن مایع وارد مدار تولید می‌شود.

وی افزود: این واحد تولیدی توان تأمین روزانه ۷۰۰ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۴ کارخانه تولید اکسیژن طبی در خراسان رضوی فعال است، یادآور شد: از این تعداد، چهار کارخانه در مشهد مستقر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، روزانه ۵۶ هزار لیتر اکسیژن در کارخانه‌های این استان تولید و تحویل به مراکز درمانی می‌شود که به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی، تولیدکنندگان از تأمین اکسیژن موردنیاز استان بازمانده‌اند.

وی ادامه داد: هفته گذشته با هماهنگی استاندار خراسان رضوی و رایزنی با استان‌های غرب و جنوب کشور روزانه ۲۰ تن اکسیژن مایع برای تأمین ماده اولیه واحدهای تولید اکسیژن طبی مورد نیاز بیماران کرونایی به این استان وارد می‌شود.

کد خبر 5286621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha