۸ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۵۰ درصد از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است

۵۰ درصد از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان زنجان۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد دارد،گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت پروژه‌های حوزه کشاورزی در زنجان افتتاح می‌شود، گفت: طی این هفته ۲۴ پروژه کشاورزی در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه‌ها بیش از ۷۹۹ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال هزینه شده است، اظهار کرد: برای بیش از ۵۰۰ نفر در استان در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: از مجموعه پروژه‌ها ۱۲ پروژه از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به حوزه آب و خاک است.

تاراسی از افتتاح چهار پروژه احداث گلخانه با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال طی هفته دولت در استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: همچنین سه پروژه پرورش ماهیان سردابی در حوزه شیلات با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱۱ میلیارد ریال ۵۰۰ میلیون ریال و پنج پروژه در حوزه صنایع تبدیلی با اعتبار ۲۴۶ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی به طرح آبیاری تحت فشار در زنجان اشاره کرد و گفت: مجهز کردن اراضی کشاورزی مستعد به سیستم‌های آبیاری تحت فشار برنامه مهم جهاد کشاورزی استان در سال جاری است و استان ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد دارد و تاکنون بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار بوده و اجرای آبیاری نوین تحت‌فشار از سال ۹۳ در استان اجراشده و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند.

کد خبر 5292469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha