۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف در سمنان برگزار می‌شود

مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف در سمنان برگزار می‌شود

سمنان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، گفت: پس از اتمام مرحله شهرستانی در دو منطقه غرب و شرق استان، چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل تدینی ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان سمنان تیرماه ۱۴۰۰ در دو بخش شرق و غرب برگزار شد، بیان کرد: مرحله استانی این رقابت‌ها در سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ نفر شامل ۴۸ نفر مرد و ۶۵ زن در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم رقابت خواهند کرد، افزود: این مرحله از رقابت‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ شهریور در حرم مطهر حضرت یحیی (ع) سمنان برگزار می‌شود.

رقابت در ۸ رشته

مدیرکل اوقاف استان سمنان با بیان اینکه برندگان این رقابت‌ها به مسابقات کشوری راه می‌یابند، ابراز کرد: نفرات برتر مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در این مرحله حضور خواهند داشت.

تدینی افزود: بر اساس آئین نامه برگزاری مسابقات علاوه بر نفرات برتر مرحله شهرستانی، نفرات اول مسابقات استانی سال قبل اوقاف در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل و تحقیق و نفرات برتر مسابقات سایر دستگاه‌ها با دارا بودن شرایط مندرج در آئین نامه نیز می‌توانند به صورت مستقیم و بدون شرکت در مرحله شهرستانی برای رقابت در مرحله استانی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه رشته‌های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق و دعاخوانی و رشته اذان به مثابه یکی از رشته‌های تخصصی برادران بخش‌های این رقابت محسوب می‌شود، گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان سمنان با هدف ارتقای فرهنگ دینی و قرآنی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5292981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha