۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۶

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد؛

اختصاص ۲۲ میلیارد ریال برای تهیه دستگاه اکسیژن ساز در استان قزوین

اختصاص ۲۲ میلیارد ریال برای تهیه دستگاه اکسیژن ساز در استان قزوین

قزوین – نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با تاکید بر لزوم افزایش سهمیه واکسن ضد کرونا در استان قزوین از اختصاص ۲۲ میلیارد ریال برای تهیه دستگاه اکسیژن ساز در این استان خبر داد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت حاد شیوع کرونا در استان قزوین و کشور اظهار کرد: امروز در یک دوره گذار و در سخت‌ترین روزهای پیک کرونا به این دوره گذار برخورد کرده‌ایم و این کار ما را سخت کرده است.

وی با بیان اینکه عبور از شرایط فعلی نیازمند تقویت ساختار ستاد کرونا است، افزود: مدیریت بحران و پدافند زیستی و قرارگاه‌های مبارزه با بحران هم باید مسئولیت قبول کنند و همه بار مبارزه با این بحران نباید به دوش کادر درمان باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: طرح‌های بسیج محله‌ای مثل طرح شهید سلیمانی رفع اشکال و با سیستم جدید و قدرتمند با همراهی همه دستگاه‌ها در کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه تست‌های رپید و بیماریابی هوشمند باید افزایش یابد، تصریح کرد: نگاه منطقه‌ای و محله محور خیلی کمک کننده است و نگاه مبتنی بر پاکسازی بیماری باید اجرایی شود.

محمدبیگی عضو تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد رکورد زنی شیوع و ابتلاء در بین هم استانی‌های عزیزمان در موضوع کرونا هستیم، از این رو مطالبه جدی ما از وزارت بهداشت افزایش سهمیه واکسن استان است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز عنوان کرد: ضرورت دارد سهمیه جذب نیروهای متخصص و تجهیزات درمانی و بیمارستانی استان قزوین نیز افزایش یابد.

وی بیان کرد: در سفر دو روز پیش معاون درمان وزیر بهداشت به قزوین اعتباری معادل ۲۲ میلیارد ریال برای تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای استان قزوین اختصاص یافت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین در جلسات متعدد و پیگیری‌هایی که داشتیم مقرر شد یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر نیز به زودی به استان قزوین تحویل داده شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با افزایش پیدا کردن سرعت واکسیناسیون و همچنین همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد تغییر وضعیت و مدیریت این بیماری منحوس باشیم.

کد خبر 5294226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha