۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی:

پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند لنگ اعتبار است

پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند لنگ اعتبار است

بیرجند- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: بعد از گذشت ۱۲ سال از طرح پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند، هنوز هزینه زمین آن پرداخت نشده است.

محمود حاجی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: موضوع ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند از سال ۸۸ مطرح شده است که آن زمان زمین کوچکی به آن اختصاص داده شد ولی بعد زمین بزرگ‌تری برای این پروژه در نظر گرفته شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اما متأسفانه بعد از ۱۲ سال از این اتفاق هنوز در مسئله پرداخت هزینه زمین این پروژه مشکل داریم.

حاجی به اشاره به اینکه در ۱۶ استان ساخت کتابخانه مرکزی به اتمام رسیده و راه‌اندازی شده است، گفت: در خراسان جنوبی ۱۰۰ میلیون از هزینه زمین نیز پرداخت شده است ولی مبلغ کلی آن ۴۴۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت هزینه را تقبل کرده ولی هنوز پرداختی صورت نگرفته است، اظهارکرد زمین این پروژه ۱۱ هکتار است که بر اساس طرح ریخته شده یک کتابخانه با تمام استانداردهای جهانی خواهد بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی گفت: هزینه ساخت این کتابخانه حدود ۸۰ میلیارد است که اگر کار زمین به اتمام برسد، می‌توانیم با خیرین و دیگر نهادها برای ساخت آن رایزنی کنیم.

حاجی اظهار کرد: الان که در سال ۱۴۰۰ هستیم به طور قطع بهای این زمین با توجه به تورم‌ها چند برابر شده است و اگر در همان سال‌های ابتدایی هزینه این زمین تأمین و پرداخت می‌شد اکنون نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا برای خریداری این زمین نبود.

وی یادآور شد: ما در فردوس نیز یک کتابخانه ساختیم که بخش زیادی از هزینه آن را یکی از خیرین تقبل کرد که یک خدمت به مردم شهرستان بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی یادآور شد: براساس تفاهم نهادکتابخانه های کشور و سازمان ملی زمین امکان تملک رایگان زمین برای ساخت این کتابخانه نیز وجود دارد که البته پیگیری آن زمان زیادی می‌طلبد.

کد خبر 5341045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha