۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

قدمگاه امام حسن عسکری(ع) ظرفیت عظیم معنوی و فرهنگی گرگان است

قدمگاه امام حسن عسکری(ع) ظرفیت عظیم معنوی و فرهنگی گرگان است

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: قدمگاه امام حسن عسکری(ع) ظرفیت عظیم معنوی و فرهنگی گرگان بوده و این زیبنده نیست که ما از داشته های بزرگ معنوی و فرهنگی مثل قدمگاه غافل شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی گرزین شامگاه یکشنبه در میزگرد تخصصی بررسی ابعاد تاریخی ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان اظهارکرد: ما معتقد هستیم که امام حسن عسکری (ع) در تاریخ سوم ربیع الثانی به دعوت علما و مردم به شهر گرگان فعلی وارد شدند، با مردم دیدار و به سوالاتشان پاسخ دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: میزگرد تخصصی با حضور علما و مورخان برگزار شد تا جامعه علمی و تحقیقی آخرین نتایج تحقیقات خود ما را بهره مند کرده و با اطمینان بیشتری این واقعه تاریخی، فرهگی و معنوی را به دلباختگان و محبان اهل بیت (ع) اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه ارزش هر مکان به انسان هایی است که در آن مکان حضور دارند، گفت: امام حسن عسکری (ع) با ورود خود به شهر گرگان به این مکان معنویت و ارزش زیادی بخشیده است.

گرزین بیان کرد: گرگان از حیث ارزش مکانی به مشهدالرضا برتری دارد، زیرا امام رضا (ع) با اکراه و اجبار خلیفه عباسی به مشهد رفتند ولی امام حسن عسکری (ع) با میل و رضایت خودشان به گرگان آمدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: دشمنان ما با تبلیغات دروغین از نداشته های خود داشته فرهنگی تاریخی می سازند و آن را به خورد ملت ها می دهند و زیبنده جامعه اسلامی ما نیست که از این سرمایه های بزرگ معنوی غافل شویم.

وی از مسئولان خواست تا با جدیت در معرفی این مکان فرهنگی و واقعه مهم تاریخی تلاش کنند.

گرزین تصریح کرد: ورود امام حسن عسکری (ع) برای گرگان با برکات زیادی همراه بوده است و بزرگانی مثل میرداماد و میرفندرسکی تنها دو نمونه از آنها هستند.

وی خاطر نشان کرد: دو تفسیر قرآن منسوب به امام حسن عسکری (ع) در تاریخ وجود دارد که هر دو مفسر آن گرگانی هستند و همه اینها به برکت سفر آن امام همام به گرگان است.

کد خبر 5346338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha