۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶

امام جمعه موقت ورامین:

تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است

تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است

ورامین- امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه دستاوردهای زیادی در پی داشته است گفت: تولید علوم بومی و تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی از جمله این دستاوردها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت شهید مفتح است که با اتحاد این دو نهاد مهم شاهد حل شدن مشکلات جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع حضرت زهرا (س)، گفت: طبق احادیث وارده، هر کس حضرت زهرا (س) را درک کند، گویا شب قدر را درک کرده است لذا عقل در شناخت آن حضرت، متحیر است.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه اظها ر داشت: سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه است، وحدت بین حوزه و دانشگاه دستاوردهای زیادی در پی داشت، از جمله فواید آن تحول در جنبش نرم افزاری و تولید علوم بومی و تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی و دست یابی به علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و به روز شدن حوزه است.

قدوسی نژاد سپس با تاکید بر اینکه ارتباط مستمر باید میان حوزه و دانشگاه برقرار شود، گفت: حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه‌ها و حضور اساتید دانشگاه‌ها در حوزه باید حاکم شود. وحدت باید با محوریت اهداف و دغدغه‌های مشترک و حول مأموریت‌های مشترک باشد.

خطیب جمعه ورامین در خصوص بودجه ١۴٠١ نیز عنوان کرد: بودجه به مجلس ارائه شده و اکنون فرصت مناسبی برای بحث و گفتگو است و باید با توجه به اقتصاد مقاومتی نسبت به تصویب بودجه اقدام کرد از این رو انتظار می‌رود که دولت و مجلس ویژگی اساسی خیرخواهی مردم را مدنظر داشته باشند.

کد خبر 5377582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha