۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸

امام جمعه لامرد:

نزدیکی به دریا فرصت اقتصادی مناسبی برای لامرد است

نزدیکی به دریا فرصت اقتصادی مناسبی برای لامرد است

لامرد - امام جمعه لامرد گفت: فاصله نزدیک با دریا فرصت اقتصادی مناسبی برای شهرستان لامرد فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی حسین زاده در مصلی الغدیر این شهر گفت: امروز نیاز به جهاد تبیینی در تمامی عرصه‌ها بویژه در سه عرصه شاخص‌ها، شخصیت‌ها و شخص‌ها وجود دارد و امروز بعضی حرف‌ها در جامعه زده می‌شود که این سه شاخص را می‌شکند و باید در مقابل دشمن ایستاد.

امام جمعه لامرد گفت: امروز دشمن در سه محور غربی، عبری و عربی خود در حال کار کردن است که به این شاخص‌ها لطمه وارد کند و دشمن با ساخت شیعه انگلیسی، با ساخت سنی آمریکایی می‌خواهد این کار را انجام دهد و باید در مقابل دشمن تبیین لازم را داشت.

حجت الاسلام حسین زاده تصریح کرد: در جریانات باید مواظب بود و نباید در جبهه دشمن بازی کرد، زیرا طراحی‌های دشمن بسیار پیچیده است.

وی گفت: دولتی که با امید به آینده شبانه روز در حال تلاش و کار است باید مواظب بود تا کوچک‌ترین مشکلی برای دولتی که در حال کار هستند درست نشود.

امام جمعه لامرد با اشاره به شهادت شهید مفتح در سال ۵۸ که روز وحدت حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: شهید مفتح فکر بسیار بلندی داشتنند، و بحث حوزه و دانشگاه را به خوبی تبیین کردند.

وی در همین زمینه گفت: وحدت نخبگانی حوزه و دانشگاه بسیار لازم و ضروری ست و نخبگان جامعه در کنار هم بنشینند و برای رفع مشکلات جامعه هر یک در عرصه خود ورود کنند و همین امر باعث می‌شود تا جامعه پیروزی‌های بزرگی را کسب کند.

حسین زاده به رحلت حجت الاسلام فلسفی اشاره کرد و گفت: امام فرمودند فلسفی زبان گویای اسلام است و سخنگوی دیانت اسلام است، و بسیاری از خطبه‌هایی که داریم به واسطه خطیب هایی است که طی سال‌ها با مباحث و خطبه‌های خوب خودشان راهنمای ما باشند.

خطیب جمعه لامرد انتقادی به بحث تجلیل از مفاخر و بزرگان منطقه پس از رحلت شأن اشاره کرد وگفت: باید مفاخر و بزرگان را بزرگ بداریم، و قبل از رحلت شأن آنان را تکریم کنیم.

وی به بحث کرونا و جدی گرفتن آن و تاکید شبکه بهداشت لامرد مبنی بر رعایت پروتکل‌ها خاطرنشان کرد: مردم باید مواظبت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند تا خدای ناخواسته کسی دچار مشکل نشود.

حسین زاده به موارد و مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان لامرد یک شهرستان طلایی است و در حوزه صنعت، معدن و تجارت با توجه به موقعیت در کنار دریا بودن به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: کارخانه‌های بسته بندی مختلف را می‌شود در شهرستان راه اندازی کرد، ازجمله بسته بندی خرما و فراوری آن که بر این اساس می‌توان از درخت نخل به خوبی استفاده کرد.

امام جمعه لامرد در پایان، از نماینده مردم در مجلس خواست تا نسبت به بازار دهشیخ و تبدیل آن به بازارچه مرزی اهتمام جدی تری داشته باشند.

کد خبر 5377648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha