۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

شاهد سقط جنین بانوان به دلیل ترس از سگ ها هستیم

شاهد سقط جنین بانوان به دلیل ترس از سگ ها هستیم

اهواز- نماینده ولی فقیه در خوزستان از تداوم سقط جنین بانوان باردار به دلیل ترس از سگ ها و یا حمله این حیوانات به زنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی‌فرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با بیان اینکه سگ‌گردانی‌ها مخالف صریح آیات قرآن است و شاید کسی جرأت نکند اینگونه مسائل را بیان کند، گفت: در روایات ما نگهداری برخی از پرندگان در خانه سفارش و نگهداری حیوانات وحشی و نجس نهی شده اما همچنان شاهد سقط جنین بانوان باردار به دلیل ترس از صدای سگ و حمله هستیم.

وی در ادامه پوشش اسلامی را جزو مطالبه‌های دین دانست و افزود: یکی از ساختارهای آرامش و امنیت اجتماعی، پوشش اسلامی است و به این نکته مورد اشاره مقام معظم رهبری بازمی‌گردد که یکی از ارزشمندترین صفات انسانی و الهی، غیرت است.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: خداوند غیرتمند است و هر غیرتمندی را دوست دارد، غیرت یعنی اینکه انسان نسبت به حریم‌های مورد علاقه خود حساس باشد و نسبت به ناموس خود و ارکان دین و ارزش‌های ملی خود بی‌تفاوت نباشد، غیرت یعنی غیرزدایی و در حریم خود دیگری را راه ندادن است.

وی ادامه داد: زمانی که گفته می‌شود نان گران شده مردم به جای اینکه اعتراض خود را به خیابان بکشانند، می‌توانند صدای خود را به مسئول برساند، زیرا باید هم در مسائل اخروی و هم مسائل دنیوی مطالبه گر باشیم.

حجت الاسلام موسوی‌فرد بیان داشت: غیرت در ۳ قسم ملی و دینی و ناموسی است که غیرت دینی مهم‌ترین غیرت محسوب می‌شود، اگر این غیرت باشد، غیرت ملی و ناموسی هم وجود دارد؛ البته غیرت ملی غیر از ملی‌گرایی است و همین احساس امنیتی که در خوزستان مخدوش شده به همین دلیل است و اگر به دستورهای الهی عمل می‌شد این گونه نبود، اگر حدود الهی اجرا شوند قطعاً شاهد این مسائل نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: مادر وسیله و علت وجودی ما است، بنابراین در زمان حیاتش به سراغ وی بروید و به همسران خود نیز ولو با یک شاخه گل احترام بگذارید.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: اولین کاری که انسان باید سرلوحه کار خود قرار دهد استقرار در کشتی ولایت است. باید تلاش کنیم که سوار بر کشتی ولایت شویم، زیرا انسان را به راه نور می‌رساند. این راه به کثرت نماز و روزه نیست، احکام الهی شرط حضور در این کشتی است اما آن کسی که مخرج است، ولایت است و حضرت مهدی (عج)، امام اهل زمین است.

وی افزود: تا زمانیکه ولایت در کشور است، کشور آسیب نخواهد دید، بعضی از مطالبات مردم جزو نیازهای معیشت است، برخی نسبت به گرانی نان اقدام کرده‌اند که ستاد نهی از منکر باید در این خصوص اقدام کند و مجموعه‌های نظارتی نیز باید دخالت کنند؛ تعزیرات باید بر همه جا نظارت کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به موضوع امنیت در خوزستان بیان کرد: تصمیم‌های خوبی در خصوص مواد مخدر و تیراندازی‌ها و سرقت‌ها گرفته شده و از فردا مانور بسیار باشکوهی در خوزستان آغاز می‌شود و تدابیر خوبی را با همکاری بسیج، سپاه و نیروی انتظامی شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5405373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha