۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸

رئیس سازمان صمت چهارمحال وبختیاری اعلام کرد؛

استخراج بیش از ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال وبختیاری

استخراج بیش از  ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال وبختیاری

شهرکرد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج میلیون و ۵۱۶ هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد رستمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای عالی معادن چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۱۵۴ معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۷ معدن غیر فعال هستند.

وی نبود بازار، فرسودگی ماشین آلات، مشکلات حقوقی و نبود زیر ساخت را از عوامل مؤثر در غیر فعال شدن معادن در چهارمحال و بختیاری دانست و عنوان کرد: ۱۳ معدن استان به منظور وارد کردن ماشین آلات دست دوم با معافیت گمرکی به وزارتخانه معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش استخراج مواد معدنی در استان، تصریح کرد: سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است که این مهم امسال به پنج میلیون و ۵۱۶ هزار تن رسیده است.

رستمی با بیان اینکه سنگ لاشه، خاک نسوز، سنگ آهک، سنگ تزئینی مرمریت، سیلیس، سنگ گچ و نمک از معادن استان استخراج می‌شود، ادامه داد: ۷۴ درصد مواد استخراجی در چهارمحال و بختیاری سنگ لاشه است.

وی با اشاره به اشتغال ۸۷۳ نفر در معادن استان، گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از حقوق دولتی معادن وصول شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۰ درصد از حقوق دولتی معادن در استان برای فعالیت زیر ساختی معادن هزینه می‌شود.

کد خبر 5415410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha