۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

گندم در ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان کشت می شود

گندم در ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان کشت می شود

زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: بیش از ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم می‌رود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان زنجان در تولید گندم در سطح کشور جایگاه خوبی دارد، گفت: سه درصد گندم کشور در زنجان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت گندم می‌رود، اظهار داشت: از این میزان سطح زیرکشت، ۱۸ هزار هکتار اراضی آبی و مابقی به صورت دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در سال جاری تولید گندم در زنجان کاهش یافت، گفت:، گفت: کاهش بارش‌ها در استان باعث شد تا تولید گندم به ۲۸۰ هزار تن برسد در حالی که تولید گندم در استان طی سال گذشته بیش از ۴۶۰ هزار تن بود.

تاراسی تاکید کرد: ۱۱ شرکت در تولید بذور اصلاح شده در زنجان فعالیت می‌کنند و تولید بذور توسط این شرکت‌ها در استان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و این استان در تولید بذور گندم رتبه برتر کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه بذرهای گندم با معیارهای علمی تهیه شده و در اختیار کشاورزان استان قرار داده می‌شود، ابراز داشت: در این میان استفاده از بذرهای اصلاح شده بهره‌وری تولید محصول گندم را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان جزو ۱۵ استان کشور است و اعتبار اختصاصی در این طرح برای کشاورزان استان بیش از ۷۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 5423926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha