۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

گلایه یک ملی‌پوش از نحوه انتخابی‌های پومسه/ درخواست از هادی ساعی

گلایه یک ملی‌پوش از نحوه انتخابی‌های پومسه/ درخواست از هادی ساعی

عضو تیم ملی پومسه بانوان ایران گفت: مشخص نیست بر اساس چه معیارهایی مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار و داوریها به چه صورت برگزار شد که با سابقه طولانی در این بخش بین ۵ نفر اعلام شده نیستم.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای پومسه قهرمانی جهان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به میزبانی کره جنوبی و به صورت حضوری برگزار خواهد شد و فدراسیون تکواندو هفته گذشته با ارسال بخشنامه‌ای نسبت به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی به منظور حضور در این رقابتها آن هم به صورت آنلاین اقدام نمود. نحوه ثبت نام این رقابتها، مهلت ارسال فیلم‌ها و در نهایت و اعلام نتایج در روز تعطیل اعتراض گسترده پومسه های کشور را در پی داشت.

سیده معصومه حسینی دارنده شش طلای آسیا و جهان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در مدت زمانی که برای ارسال فیلم‌ها تعیین شده بود، فیلم پومسه های خود را ارسال کردیم، ولی اعلام نکردند که کادر فنی تیم ملی از چه کسانی تشکیل و چه افرادی کار قضاوت قیلم های ارسالی و تعیین نفرات برتر را برعهده دارد. کار بررسی فیلم‌ها باید در محل فدراسیون و با نظارت کارشناسان و نمایندگان رسمی فدراسیون انجام شود. حتی برای رفع ابهام می‌توان این کار را به صورت آنلاین به تصویر کشید. اینکه فیلم را برای یک نفر ارسال کنند و او هم در منزل بدون نظارت و با سلیقه شخصی انتخاب کند به هیچ عنوان کار درستی نیست.

وی افزود: در رده سنی که من حضور دارم نفراتی انتخاب شدند که تاکنون مدال انفرادی در مسابقات قهرمانی کشور کسب نکردند. این کار استعدادیابی نیست، استعداد کشی است. چرا باید با من که با وجود بچه کوچک در اردوی تیم ملی حضور داشته و تلاش کردم، چنین برخورد کنند؟ برای من جای سوال است که با در اختیار داشتن رنکینگ ۲۴ دنیا در کشور خودم جایگاهی ندارم؟ دلیل آن نیز اعتراض من به خط خوردن قبل از مسابقات قهرمانی آسیا بود.

قهرمان همدانی پومسه جهان در خصوص این اعتراض هم گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به همراه خانم فرهمند انتخاب شدیم. همان زمان در تست کرونا، تست من منفی شد و تست خانم فرهمند مثبت شد. این موضع بعد از سه بار تست دادن، تکرار شد تا در نهایت پس از منفی شدن تست هر دو تکواندوکار، متأسفانه بدون دلیل روی نام من قلم قرمز کشیدند. مشخص نیست وقتی نام من از سوی فدراسیون به صورت رسمی اعلام شده، در تمام مراحل حضور داشته و حتی پست من برای حضور در مسابقات بیروت اعلام شده، چرا چنین رفتار شد؟ این موضوع از طریق استاندار همدان و نمایندگان مجلس پیگیری و کار به وزیر ورزش کشید و با ارسال نامه‌ای به فدراسیون دستور برسی دادند. ولی این اعتراض‌ها نتیجه معکوس داشت و باعث نشد به حق خودم برسم که هیچ بیشتر با من لج کردند.

حسینی در پایان گفت: در هر مسابقه‌ای که از سوی فدراسیون اعزام شده ام، با کسب مدال به ایران بازگشته ام. متأسفانه این نوع رفتارها پومسه را آزار می‌دهد و مانع از پیشرفت تکواندوکاران می‌شود. از هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون که خود قهرمان بود، در انتخابی‌ها شرکت کرده و این مسائل را به خوبی درک می‌کند، درخواست دارم که موضوع پومسه و انتخابی‌های آن را با دقت بیشتری بررسی کند.

کد خبر 5425978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha