۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۹

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی:

کارگزار و مسئول در نظام اسلامی نوکر مردم است

کارگزار و مسئول در نظام اسلامی نوکر مردم است

تایباد - مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: در نظام حکمرانی اسلامی که الگوی آن حکومت علوی (ع) است، مسئول نوکر مردم است و نوکر نمی تواند برای ارباب خود، اربابی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دستیار وزیر و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی، عصر امروز با حضور در شهرستان تایباد، در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی در این جلسه که با حضور امام جمعه اهل سنت شهرستان و برخی علمای اهل سنت و تشیع و مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای تأمین و همچنین اعضای شوراهای شهر و روستاهای شهرستان تایباد برگزار شد، گفت: بر اساس فرمان ولی فقیه امروز جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، زیرا یک حرکت سنگین و گمراه کننده از جانب دشمن به سمت کشور ما سرازیر است و همه ما باید از این حرکت یک آگاهی کامل داشته باشیم.

مهمترین نقطه قوت نظام اسلامی، وجود رهبری بی بدیل، شجاع، بصیر و هوشمند است

عضو شورای تأمین خراسان رضوی با بیان اینکه در جهاد تبیین ابتدا باید یک روشنگری در خصوص نقاط قوت و فرصت‌های نظام اسلامی داشته باشیم و همچنین شرایط دشمن را بسنجیم، گفت: اولین نقطه قوت کشور ما، وجود رهبری بی‌بدیل، شجاع، بصیر و هوشمند است، تحولاتی که بعد از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) رخ داد، روز به روز به اهمیت این نعمت می‌افزاید. اگر به شرایط سه چهار روز گذشته در شرق اروپا دقت کنیم، می‌بینیم اوکراین سومین قدرت هسته جهان بود، اما فقدان یک رهبر شجاع و هوشمند این کشور را به جایی رساند که آمریکا همان پیامی که به اشرف غنی داد، به رئیس جمهوری اوکراین هم داد و خواست از کشور خارج شود. رهبری کشور ما از منطق و مدار پیامبر مکرم اسلام (ص) خارج نشد و رسالت مبعث را به درستی در عرصه و میدان متجلی کرد.

وی افزود: دومین نقطه قوت ما، مردم ما هستند که علیرغم تلاش دشمن و سستی برخی مسئولین در کنار آرمان‌های انقلاب ایستادند و در ۲۲ بهمن امسال یک جوشش مثال‌زدنی در کشور به وجود آوردند. نظامی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای آن خون دادند، مورد تأیید این مردم است اما نسبت به عملکرد مسئولان گلایه دارند که این گلایه باید شنیده شود. نقطه قوت دیگر ما استقلالی که امروز در کشور ایجاد شده است، و در هیچ دوره تاریخی مشابه ندارد، مسئولین کشور ما با قدرت نشأت گرفته از همین مردم، ساعت‌ها با قدرت‌های جهانی در وین مذاکره می‌کنند، عمق راهبردی ما امروز از شام تا یمن با حضور مقاومت گرانی که خون خود را در راه اسلام دادند اما نگذاشتند که وعده‌هایی نظیر "فتح سوریه تا پایان رمضان" و امثالهم به وقوع بپیوندد.

دستیار وزیر اطلاعات گفت: امروز ما در موضعی قرار داریم که کارگزاران ما هیچ لکنتی در مقابل هیچ قدرتی ندارد، آنچه رهبری انقلاب بیان کردند که اعتماد به غرب و آمریکا هیچ منفعتی ندارد، امروز نتیجه اعتماد به نظام سلطه در شرایط جاری اوکراین و افغانستان قابل مشاهده است. رسیدن به قله‌های علمی جهان موج سهمگین علیه کشور ما را ایجاد کرده است. در حالی که می‌بینیم قدرت علمی، قدرت موشکی و حتی فناوری‌های جدید مانند فناوری هسته‌ای عامل اصلی بازدارندگی دشمن است و همه این‌ها نقاط قوت ما است. در کنار این‌ها امروز مردم تعیین کننده عرصه و میدان هستند، عزیزان اهل سنت ما از مشاور رئیس جمهور تا دیگر سطوح مدیریتی مشغول خدمت هستند و همه این‌ها حاصل انتخاب و اراده مردم است، این نقش آفرینی مردم و گروه‌های مختلف یک قابلیت برای نظام است که قبلاً اصلاً در هرم قدرت اصلاً وجود نداشت و توزیع مناصب در رژیم سابق بر اساس روابط با دربار بود.

هماهنگی و هم نظری بین اجزای نظام یک فرصت است که باید غنیمت شمرده شود

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی با بیان اینکه امروز با فرصت‌های استثنایی مواجه هستیم، تصریح کرد: اولین فرصت هماهنگی و هم نظری بین اجزای نظام است، این فرصت را باید غنیمت بشماریم، همه ارکان نظام باید از این فرصت استفاده کنند، همچنین ثبات و آرامش نسبی مردم علیرغم گلایه‌ها و شکوایه‌ها فرصتی برای کارگزاران است، مردم در کمال آرامش مشکلات خود را با بزرگ‌منشی بیان می‌کنند و این متانت و بزرگی مردم، تعهد و تکلیفی که بر دوش ما است، سنگین‌تر می‌کند و باید شبانه روزی برای این مردم گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه تلاقی این فرصت‌ها و قوت‌ها پیروزی و موفقیت‌هایی زیادی برای ما حاصل کرده است، افزود: اولین‌پیروزی بزرگ نظام "قابلیت به شکست کشاندن سیاست‌های جهان استکبار و نظام سلطنه است". در این ۴ دهه استراتژی او برای ایران عزیز نبود، بلکه برای اسلام بزرگ است. نظام سلطه با اسلام مشکل دارد، بنابراین پرچم دار را هدف قرار می‌دهد تا اردوی اسلام را دچار تزلزل قرار دهد. در تمام این ۴ دهه این استراتژی‌ها مدام به شکست انجامید. حمله به استراتژی‌های دشمن در جنگ و اتخاذ تدابیری برای پاسخگویی بسیار مهم است، به عنوان مثال در مقابل فشار حداکثری، رهبر معظم انقلاب استراتژی مقاومت را طراحی کردند و امروز همه سیاستمداران آمریکایی از این استراتژی به اصطلاح "فشار حداکثری" به "شکست فاحش" یاد می‌کنند.

عضو شورای تأمین استان خراسان رضوی ادامه داد: در استراتژی "حمله به کشورهای اسلامی"، سردار پر افتخار ما مردانه وارد میدان شد، خون‌های عزیزی از جمله خون سردار سلیمانی عزیز بر زمین ریخت، اما نتیجه این مقاومت فرار شبانه آمریکایی‌ها با ترلیون‌ها دلار هزینه از افغانستان و عراق بود. البته آنها بیکار نبود و برای مخدوش کردن اسلامی که پیامبر (ص) آن با شعار "ارتقای مکارم اخلاق" آمد، داعش را به عنوان یک سگ وحشی پدید آوردند و پنج شش کشور اسلامی را دچار خسارت‌های مادی و معنوی بسیار کردند و ۲ میلیون نفر را به کام‌مرگ کشاندند، اما این هم با مقاومت به لطف خداوند و فرماندهی سردار ما به شکست رسید و طومارش درهم پیچید. البته همان سران استکبار در برخی کشورهای اسلامی به دنبال زنده کردن مجدد این جسد متعفن هستند.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی از تایباد به عنوان یک نمونه وحدت و تقریب نام برد که خوشایند دشمن نیست و گفت: وحدت یک راهبرد بنیادینی است که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب و علمای عزیز ما در فریقین است و با همین راهبرد دشمن از اثرگذاری بر مردم مأیوس است. استراتژی دیگر دشمن به دست آوردن انرژی است، آن هم در خاورمیانه که دو سوم انرژی جهان را دارا است و این استراتژی هم در عراق و دیگر کشورها به شکست انجامید بنابراین، این دهه را باید دهه شکست استکبار دانست.

دستیار وزیر اطلاعات با بیان اینکه تحمیل شکست عملیاتی به دشمن یک پیروزی دیگر برای نظام اسلامی است، تصریح کرد: هرگاه آنها کوچک‌ترین تعرض عملیاتی انجام دادند، بلافاصله با قدرت جواب گرفتند، اگر سردار ما را به نامردی شهید کردند، پنج روز بعد پایگاه آنها را موشک باران کردیم. پهپاد آنها را در خلیج فارس زدیم، مهم‌تر آنکه امروز آمریکا نمی‌تواند هیچ ائتلافی در دنیا ایجاد کند، به این دلیل که یکجانبه گرایی او از بین رفته است.

کارگزار نوکر مردم است

وی با اشاره به دیگر پیروزی‌های نظام اسلامی در مواجه با نظام سلطه، گفت: در قبال این پیروزی‌ها، البته ضعف‌هایی هم داریم. مشکلاتی که امروز حاصل شده است، نه فقط به دلیل دشمنی دشمن و تحریم بلکه عملکرد خود ما است. اولین ضعف ما فاصله‌گیری تدریجی از الگوی حکمرانی اسلامی است. در نظام دینی کارگزار نوکر مردم است و باید در ارتباط با مردم سبک و سیاق نوکری اتخاذ کند، نوکر نمی‌تواند در مقابل ارباب خود، اربابی کند، همه مسئولان باید بدانند مردم در این نظام ارباب است و اساساً فلسفه وجود ما خدمت‌گذاری است.

مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی تاکید کرد: الگوی موفق حکومت دینی ما، حکومت حضرت علی (ع) است و باید در این مسیر حرکت کنیم و این الگو باید در تمام اجزا ایجاد شود. شیوه و الگوی حکمرانی اسلامی مورد پذیرش ذائقه مردم ما است، اگر سنی و شیعه، پیر و جوان، بد حجاب و باحجاب فارغ از هر تفکری زیر تابوت حاج قاسم را گرفت، به این دلیل بود که یکی از بی شمار فضائل او کارگزاری در طراز حکمرانی دینی بود. در نظام اسلامی، کارگزار اسلامی باید همراه و همدرد مردم باشد. نکته دیگر کم‌توجهی به گوهر عدالت، یک‌نقطه ضعف است که باید پوشش داده شود، وقتی کارگزار در موضع اجرا بین مسئول و صاحب قدرت با مردمِ بی پشتوانه تفاوت قائل شود، عدالت را قربانی کرده است.

شرط مشروعیت در نظام اسلامی فسادستیزی و سلامت مالی است

عضو شورای تأمین استان، کاهش ضریب طهارت اقتصادی مدیران و دوری از مبانی اصلی انقلاب را از نقاط ضعف ما برشمرد و گفت: شرط مشروعیت در این نظام فسادستیزی و سلامت مالی است، چرا باید برخی افراد سو استفاده‌گر از ضعف مدیران استفاده کنند و جیب ملت را خالی کنند؟ حرکت جهادی وظیفه یک مدیر طراز انقلاب است و این مدیر باید همدرد مردم باشد. مدیر نباید "نه" به زبان بیاورد، بلکه باید جزئی از حل مسئله باشد. تورم، گرانی و مشکلات معیشتی یک مسئله واقعی است که حل آن وظیفه مسئول است، نباید مسئول این موضوعات را به آینده موکول کند تا اینکه دشمن از آنها بهره برداری کند.

وی با اشاره به تهدیدهایی که متوجه نظام اسلامی است، اظهار کرد: یکی از این تهدیدها تشدید جنگ ترکیبی همه جانبه استکبار است، دشمنی آنها با ایران نیست، بلکه اسلام است و این را در کتب خود به صراحت بیان کردند. آنها با بسیج کردن غول رسانه خود و سرازیر کردن انواع محتوای گیج کننده به دنبال جنگ هستند، ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی در خارج از کشور تولید می‌شود و ۲۰ درصد در داخل تولید می‌شود. در کنار این‌ها جنگ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی و … همه امروز در جریان است، وقتی دشمن هرچه در دست دارد وارد میدان می‌کند، نشان می‌دهد که طرف مقابل او ضعیف نیست.

کد خبر 5435104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha