۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰

امام جمعه قم:

اقدام اردوغان در استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی بسیار زشت بود

اقدام اردوغان در استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی بسیار زشت بود

قم-امام جمعه قم حرکت اخیر اردوغان در استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی در سفر به ترکیه را بسیار زشت دانست و تاکید کرد: آزادسازی روابط با دشمن اول اسلام، قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد با بیان عظمت ماه شعبان بیان داشت: مناجات شعبانیه دروازه بهشت است و نباید فرصت ماه شعبان را برای خودسازی از دست بدهیم.

امام جمعه قم با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان اظهار داشت: امید است با برپایی جشن‌های میلاد صاحب الزمان (عج) در سرتاسر کشور و دنیا، پرچم مهدویت را برافرازیم.

وی گفت: دو شهید عزیز در روزهای اخیر در کشور سوریه جان فشانی کردند و به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که مقام آنان را گرامی می‌داریم.

آذربایجان علمای در زندان را آزاد کند

آیت الله اعرافی بیان داشت: روابط ایران و آذربایجان که از جنس همدیگر هستند باید تقویت شود و ایران در کنار این کشور همانند دوران تجاوز به آنان ایستاده اما به دولت جمهوری آذربایجان ناصحانه تذکر می‌دهیم که متأسفانه جمعی از طلاب و فضلای گرانقدر ما که سرمایه‌های جمهوری آذربایجان همانند سردار حاج حسن علی در زندان به سر می‌بردند که این علما در آزادسازی سرزمین‌های آذربایجان جان فشانی کردند که باید آزاد شوند.

وی افزود: دولت نیجریه شیخ زکزاکی را آزاد کرد که این کار درستی بود و ما از دولت آذربایجان هم می‌خواهیم که قدردان علما باشند و آن عزیزان را از زندان‌ها آزاد کنند و رابطه خود با رژیم صهیونیستی را پایان دهند.

دولت پاکستان ریشه‌های فساد را بخشکاند

عضو مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: کشتار مسلمانان و شیعیان در ماه‌های اخیر در افغانستان و پاکستان دل همه مسلمانان را به درد آورده است که به روح تمامی این شهدا درود می‌فرستیم و انتظار از دولت پاکستان داریم که ریشه‌های فساد را بخشکاند و جلوی این افراط گرایی ها را در مساجد بگیرد و مانع برادر کشی و تعصبات کور مذهبی شود.

اقدام اردغان در استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی بسیار زشت بو د

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس رژیم صهیونستی به ترکیه گفت: حرکت اخیر اردوغان در ترکیه در استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی بسیار زشت بود.

خطیب جمعه قم ادامه داد: حاکمان کشورهای اسلامی، عربی و ترکیه بدانند که عادی سازی روابط با دشمن اول اسلام قابل قبول نیست و این اقدام خطا، باید جبران شود و انتظار می‌رفت اردوغان به سمت قطع روابط با رژیم منحوس صهیونیستی برود.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: سیاست عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس بر خلاف مصالح امت اسلام است و این دشمن نباید رسمیت یابد و در برابر این دشمن اسلام، می‌بایست جهاد و مقاومت کرد.

جامعه جهانی کشتار یمن و فلسطین را هم ببیند

وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه بیان داشت: آوارگی و جنگ را در هیچ کجای دنیا نمی‌پسندیم، اما حرف ما این است که چرا جامعه جهانی کشتار یمن و فلسطین را نمی بیند و آنجا که به نفع آنها باشد دلسوزی می‌کنند در حالی که باید همه مناطق دنیا را با هم دید و سیاست دوگانه‌ای نداشت.

وی در خصوص تصویب بودجه از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه باید به سمت تحول ساختاری، رهایی از خام فروشی، رونق تولید و مهار تورم و فقرزدایی برود چرا که مردم در سختی هستند و در این زمینه‌ها نیازمند بازنگری هستیم و البته این فرصت برای مجلس و شورای نگهبان اندک است.

خطیب جمعه قم در ادامه عنوان داشت: رعایت اصول حجاب و عفاف و دستگیری از نیازمند در ایام نوروز باید مراعات و تلاش شود تا جامعه به همت خود خانواده‌ها اصلاح شود و زائران و مجاوران با رعایت حجاب و عفاف جایگاه قم را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 5444401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha