۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری:

۴۵۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند

۴۵۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کند

شهرکرد- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۴۵۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مظاهری پیش از ظهر شنبه در آئین تجلیل از رابطان، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در رویداد «فهما»، عنوان کرد: هم افزایی و همبستگی ویژه ای در بین کانون‌ها و مساجد چهارمحال و بختیاری وجود دارد و هیچ جدایی بین این دو مرکز نیست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اثرگذاری و نقش کانون‌ها در جامعه را غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: هدف فعالان در این حوزه کار برای رضای خدا است.

مظاهری با بیان اینکه کانون‌ها فعالیت خود را در قالب ۱۲ رواق انجام می‌دهند، ادامه داد: فرهنگی، اجتماعی، رسانه، کارآفرینی، همدلی و کتاب از جمله قالب‌های فعالیت کانون فرهنگی هنری مساجد است.

۹ کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزیده رویداد «فهما» شدند

وی با اشاره به اینکه ۹ کانون استان در رویداد کشوری «فهما» به عنوان رتبه برتر تا شایسته تقدیر انتخاب شده اند، افزود: فضای مساجد برای حضور بیش از پیش جوانان و نوجوانان باید مهیا شود تا بتوانیم به مسجد تراز انقلاب اسلامی نزدیک شویم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مساجد استان فاقد امام جماعت هستند، مطرح کرد: هرکجا امام جماعت حضور ندارد فعالیت کانون‌ها و دیگربخش‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد و کم رنگ می‌شود.

مظاهری گفت: جانمایی مسجد در فعالیت کانون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است فلذا در ایجاد مساجد و جانمایی مساجد استان باید دقت لازم انجام شود.

ضرورت افزایش جذابیت برنامه‌های فرهنگی و هنری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه این آئین با اشاره به ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف استان می‌توانند از توانایی این کانون در موضوع جهاد تبیین استفاده کنند.

ابراهیم شریفی با بیان اینکه فعالان کانون‌های فرهنگ هنری مساجد، امام جماعت‌ها و پایگاه‌های بسیج می‌توانند به عنوان راهبر امور فرهنگی در استان فعالیت کنند، عنوان کرد: کانون‌ها باید توجه جدی به جهاد تبیین در برگزاری برنامه‌های خود داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش جذابیت برنامه‌های فرهنگی و هنری، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند به بهترین شکل خدمات انقلاب اسلامی را به جامعه معرفی کنند.

کد خبر 5444854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha